در جمع زائران جمکران مطرح شد
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با ذکر خاطره ای از دیدار با یک طلبه در حرم امام رضا (ع) گفت: آن طلبه به من گفت امیرالمومنین (ع) به اصحاب و شاگردانش که نگاه می کرد از آنان لذت می بُرد؛ آیا تو هم به عنوان طلبه و شاگرد امام زمان (عج) طوری زندگی می کنی که اگر آقا تو را ببینند از تو لذت ببرند.
کد خبر: ۷۱۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۷ 03 February 2019

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی که به مناسبت ایام پاسداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد مقدس جمکران سخن می گفت اظهار کرد: دعای عهد علاوه بر عهد با حضرتش، مراتب پُر رنگ تر عقد و بیعت را هم دارد؛ چنانچه این سه کلمه در این دعای شریف پشت سر هم آمده است.

وی همچنین به بیان یکی از شبهات درباره دوران انتظار پرداخت و گفت: برخی بر این باورند که نباید امر به معروف و نهی از منکر کرد؛ بلکه باید جامعه را رها کرد تا همه جا پُر از ظلم و جور شود تا امام زمان (عج) ظهور کند؛ در حالی که تعبیر این است که «بعد ما مُلئت ظلما و جورا»، نه این که «بعد ما ملئت ظالما و جائرا»؛ یعنی امام زمان (عج) زمانی ظهور خواهد کرد که دنیا را پُر از ظلم و ستم شده باشد؛ نه این که دنیا پُر از ظالم و ستمگر شده باشد. درست مثل این که من بگویم اگر این جا پُر از دود شود در و پنجره را باز خواهم کرد؛ اما این به آن معنا نیست که همه سیگار بکشند تا من درب را باز کنم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور سپس به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی به بیان خاطره ای از حضرت امام خمینی (ره) پرداخت و عنوان کرد: بنده خاطره جالبی را شنیدم که تصمیم گرفتم خودم درباره آن تحقیق کنم. ماجرا این بود که فرزند شهیدی تصمیم به ازدواج می گیرد و پس از خواستگاری های متعدد، دختر خانمی را می پسندد؛ اما یکی از شرط های آن خانم این بود که داماد باید حتما پدر داشته باشد. بر این اساس، این جوان که خود اکنون پاسدار است ناراحت می شود و بر سر مزار پدرش به او عتاب می کند که ازدواج من به خاطر شهادت شما معطل مانده است.

وی ادامه داد: این جوان همان روزها در عالم رؤیا حضرت امام (ره) را می بینند که به وی می فرماید چرا به پدرت بی احترامی کردی؛ من مشکل ازدواج تو را حل خواهد کرد و سپس به فردی اشاره می کنند که این جوان فردا برای خواستگاری به منزل تو خواهد آمد و او را بپذیر؛ البته همین جا بگویم که بنده اهل نقل خواب و رؤیا و تمسک به آن نیستم اما چون این مطلب را خودم تحقیق کردم نقل می کنم.

حجت الاسلام قرائتی اضافه کرد: این جوان در ادامه بر اساس نشانی اشاره شده در خواب، به منزل آن فرد مراجعه می کند و اهالی خانه هم بدون اینکه او را بشناسند از وی پذیرایی می کنند؛ بعدا معلوم می شود که پدر آن خانواده که در خواب حضور داشته؛ شهید شده و همان شب به خواب همسرش می آید و به وی می گوید جوانی فردا با این مشخصات برای خواستگاری دخترمان می آید و وی را بپذیر.

این استاد حوزه و دانشگاه با ذکر این خاطره یاد امام راحل عظیم الشأن را گرامی داشت و گفت: نباید فراموش کنیم که امام زمان (عج) ما را همیشه در یاد دارند و البته اگر ما را بپذیرند، این اوج عظمت ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه سلام به امام زمان (عج) بر اساس عباراتی مانند «السلام علیک حین تقوم»، «السلام علیک حین ترکع و تسجد» و مانند آن، سلام به نماز است تصریح کرد: همه ما به ویژه روحانیون عزیز موظفند ضمن تلاش و فعالیت برای امر مهدویت؛ به نماز و تفسیر قرآن هم به اندازه وُسع خود بپردازیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: کار درباره امام زمان تنها به برگزاری جشن و مراسم نیست که البته آن هم خوب و لازم است؛ بلکه باید مطالعات خود را در این زمینه افزایش دهیم و در عین حال برای پاسخگویی به شبهات جوانان در زمینه مهدویت و دوران انتظار حساس باشیم.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه کارهای بر زمین مانده کم نداریم گفت: بنده یکبار 22 واجب فراموش شده را لیست کردم و برای بزرگان کشور فرستادم؛ البته برای جبران این کارها، باید خودمان آستین همت بالا بزنیم و بدانیم که در اسلام، فارغ التحصیل نداریم وگرنه خداوند در قرآن به پیامبرش نمی فرمود که « و قل ربّ زدنی علما»؛ یعنی پیامبر خدا (ص) هم با همه عظمتش، از خدا می خواهد تا علمش را روزافزون کند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از خاطرات جالب من این است که در حرم امام رضا (ع) فردی از من پرسید شما چند سال است که طلبه ای؛ گفتم از 15 سالگی. آن فرد گفت امیرالمومنین (ع) به اصحاب و شاگردانش که نگاه می کرد از آنان لذت می بُرد؛ آیا تو هم به عنوان طلبه و شاگرد امام زمان (عج) طوری زندگی می کنی که اگر آقا تو را ببینند از تو لذت ببرند. این جا بود که این هشدار آن فرد، مرا تکان داد و من هم این را برای شما به عنوان تذکری مهم نقل می کنم تا به آن فکر کنید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار