با حضور تولیت آستان قدس رضوی؛
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم گفت: عملیات احداث نخستین موقوفه امام رضا(ع) در قم با عنوان مجتمع و مسجد فرهنگی آموزشی شمس الشموس با حضور تولیت آستان قدس رضوی ۲۵ بهمن‌ آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۱۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۱ 03 February 2019

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام باقر تکیه‌ای در نشست خبری که در دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم برگزار شد، ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نمایندگی آستان قدس رضوی در قم برنامه‌های متنوع و کاربردی گوناگونی را در راستای گرامیداشت دهه فجر در دستور کار دارد.

وی با تأکید بر اینکه رونق مضجع شریف امام رضا(ع) پس از پیروزی انقلاب رونق یافت، تصریح کرد: از سراسر ایران و خارج از مرزهای کشورمان هر روز صدها نفر درخواست خادمی آن حضرت را برای ساعتی دارند که این رخداد مبارک از برکات انقلاب است.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم با اشاره به اینکه خادمیاران حضرت رضا(ع) در سراسر کشور برای نشان دادن برکات و خدمات انقلاب آمادگی دارند، بیان کرد: خادمیاران آستان قدس هر کدام در حد توان خود به صورت فردی و گروهی به مردم کشورمان خدماتی را ارائه می‌کنند که این رخداد از دستاوردهای انقلاب است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های نمایندگی آستان قدس رضوی در دو بخش تدارک دیده شده است، عنوان کرد: برنامه‌های اختصاصی دفتر نمایندگی و خادمیاران رضوی و کانون‌های خادمیاری رضوی برنامه‌های نمایندگی آستان قدس رضوی در قم است.

حجت الاسلام تکیه‌ای با عنوان اینکه ما کانون‌های تخصصی خادمیاری در موضوعات مختلف نظیر فرهنگی، امداد مستضعفین، وقف و نذر در قم تشکیل شده است، گفت: فعالیت‌های نمایندگی آستان قدس رضوی در قم در محور اصلی «نهضت ترویج و نشر فرهنگ رضوی» و «نهضت خدمت رسانی به مردم به خصوص مستضعفین» به اجرا می‌رسد که در واقع انجام این دو مهم تکلیفی است که رهبر معظم انقلاب بر عهده تولیت آستان قدس رضوی گذاشتند.

وی با اشاره به تقارن ایام دهه مبارک فجر و ایام فاطمیه، تصریح کرد: در این راستا تمامی برنامه‌های نمایندگی آستان قدس رضوی در قم با مضمون بزرگداشت حضرت زهرا(س) همراه است.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم اضافه کرد: نخستین برنامه‌ای که برای این ایام در نظر گرفته شده «چله انقلاب، ده شب ده روستا» است که در ده شب به ده بخش و روستای قم و نقاطی که مردم مستضعف هستند و بیشتر به رسیدگی نیاز دارند سفر می‌کنیم و به اجرای برنامه‌های متنوع می‌پردازیم.

وی اضافه کرد: در این برنامه کانون خادمیاری مداحان، کانوان خادم یاری تبلیغ، کانون خادم یاری زیارت اولی‌ها، کانون خادم یاری جوانان، کانون خادم یاری خانواده مشارکت دارند.

اعزام زائر اولی‌ها به مشهد مقدس

حجت الاسلام تکیه‌ای ادامه داد: در حاشیه این برنامه، زائر اولی‌ها شناسایی شده و به سفر مشهد اعزام می‌شوند. همچنین مشاوران خادم یاری به کسانی که نیازمند مشاوره هستند، خدمات داده می‌شود.

وی از حضورپزشکان خادم یار در این برنامه خبر داد و گفت: در چند ماه گذشته، دو اردوی سلامت با مشارکت پزشکان خادم یار استان به مناطق قمرود و قنوات برگزار شد؛ که در این راستا علاقه مندیم هرماه یک اردوی سلامت به نقاط کمتر برخوردار در قم داشته باشیم.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم، آوای رضوان را دیگر برنامه‌ای ذکر کرد که در این ایام انجام می‌شود و به رقابت بین تولیدات گروه‌های سرود استان با موضوع حضرت رضا(ع) اهتمام دارد. در این برنامه کانون فرهنگی مساجد و سازمان فرهنگی شهرداری نیز همکاری دارند.

وی ادامه داد: برنامه «برهان» دیگر برنامه‌ای است که در این ایام اجرا می‌شود و موضوع زنان و انقلاب اسلامی و مادران انقلابی توجه دارد. همچنین جلسه کانون خادمیاری تشکل‌های بانوان رضوی نیز با حضور ۲ هزار نفر از بانوان فعال قم پنجشنبه ساعت ۹ صبح در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام تکیه‌ای بیان کرد: کرسی تلاوت رضوی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در جوار گلزار شهدای انقلاب و امامزاده علی بن جعفر(ع) با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه با حضور قاری بین المللی از مشهد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: پویش ملی ره صدساله است نیز به همت نمایندگی آستان قدس رضوی در قم برگزار می‌شود که به دنبال بازنمایی نقش زنان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی است.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم، برگزاری همایش خانواده انقلابی ویژه خانواده‌ها و همسران مدیران گروه‌های جهادی را از جمله برنامه‌های این ایام ذکر کرد و گفت: تجلیل از شعرای معاصر انقلاب اسلامی که در عرصه انقلاب نقش آفرین بودند و در احیای فرهنگ این مرزوبوم نقش موثری داشتند نیز با مشارکت حوزه هنری قم انجام می‌شود.

امام رضا(ع) تاکنون در قم موقوفه‌ای نداشته است

وی در قم با تأکید براینکه امام رضا(ع) تاکنون در قم موقوفه‌ای نداشته است، خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار نخستین موقوفه امام رضا(ع) به ثبت رسید که ۲۵ بهمن‌ماه کلنگ احداث ساختمان ۵ طبقه مسجد، حسینیه، مرکز آموزشی و فرهنگی تراز انقلاب اسلامی زده شود که این بنا مجتمع و مسجد فرهنگی آموزشی شمس الشموس نام دارد.

حجت الاسلام تکیه‌ای بیان کرد: «چهل سال اقتدار زنان انقلاب اسلامی» عنوان برنامه‌ای است که ویژه زنان و دختران قم و طلاب جوان است که ساعت ۱۵ عصر ۱۷ بهمن برگزار می‌شود که ۲ هزار نفر مخاطب دارد.

وی برگزاری سمینار «سربازان موعود» را در قم مورد توجه قرار داد و گفت: این سمینار به طلاب و فضلای جوان حوزه علمیه قم اختصاص داردکه درباره دغدغه رهبر معظم انقلاب است.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم، در بخش دیگری از سخنان خویش از رونمایی چهل کتاب موضوعی تازه تولید شده آستان قدس رضوی خبر داد و بیان کرد: این رونمایی‌ها در مساجد و دانشگاه‌ها در دهه فجر انجام شده و تا اسفندماه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام تکیه‌ای را «راویان انقلاب» عنوان برنامه دیگری ذکر کرد که بیشتر از طلاب و مبلغان هستند و به صورت پرده خوانی تصویری دستاوردهای انقلاب را برای کودکان و نوجوانان بیان می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از وجود سه هزار و ۲۰۰ خادم یار آستان قدس رضوی در رشته‌های گوناگون در استان قم خبر داد و بیان کرد: این افراد برای خدمت به مردم قم مشغول هستند و به ترویج فرهنگ رضوی می‌پردازند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم با اشاره به اینکه کانون‌های تخصصی خادم یاری رضوی در ۲۵ سرفصل در قم مشغول فعالیت هستند، گفت: این کانون‌ها با توجه به عرصه فعالیت‌هایشان دارای زیرمجموعه‌هایی هستند که در ۱۴۰ موضوع در خدمت رسانی به مردم و ترویج فرهنگ رضوی اهتمام دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار