معاون شهردار قم:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: بیش از 160 دوربین ثبت تخلف رانندگی از جمله سرعت، عبور از چراغ قرمز و عبور از خطوط ویژه اتوبوسرانی تا چند ماه آینده در این شهر راه اندازی می شود.
کد خبر: ۷۱۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۸ 03 February 2019

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان افزود: این دوربین ها در معابر پر آمد و شد مانند بلواز زائر، عمار یاسر، جمهوری و شهید دل آذر به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، بنا بود این دوربین ها درماه های گذشته به بهره برداری برسد، ولی با توجه به این که تجهیزات دوربین ها وارداتی و وابسته به نرخ ارز می باشد، تنش های اقتصادی باعث تاخیر در راه اندازی دوربین ها شد.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از دوربین ها و دکل ها در سطح شهر نصب و در ادامه باید پروژکتورهای روشنایی نصب و سامانه ارتباطی با مرکز نیز تکمیل خواهد شد.

ذاکریان خاطرنشان کرد: پس از تجهیز اتاق کنترل و نصب دوربین ها، تخلف های سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز و خطوط ویژه به صورت مکانیزه ثبت و بلافاصله برای مالکان خودروها پیامک ارسال می شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر 90 دوربین نظارت تصویری در سطح شهر قم فعال است که در خیابان های پر آمد و شد و میادین نصب شده تا ترافیک معابر در اتاق مانیتور رصد شود.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، 110 دوربین نظارت تصویری دیگر نیز تا 6 ماه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد تا تعداد دوربین های پایش تصویری که خیابان های سطح شهر را پوشش می دهد به 200 دوربین افزایش یابد.

معاون شهردار قم خاطرنشان کرد: دکل ها، دوربین ها و فونداسیون ها خریداری و قرارداد نصب آن ها نیز با پیمانکار منعقد شده است تا نظارت تصویری مناسبی را از سطح شهر داشته باشیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار