در حالی که سابقه مبارزات انقلابی آیت‌الله مصباح یزدی با رژیم شاهنشاهی در سال‌های گذشته همواره محل بحث و اختلاف منتقدان و موافقان او بوده، شبکه «پویا» (شبکه اختصاصی کودکان) به مناسبت سالروز تولد این چهره روحانی انیمیشنی درباره او پخش کرد.
کد خبر: ۷۱۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۴ 03 February 2019

 به‌ گزارش تابناک قم، روزنامه «ایران» در ادامه نوشت: این کارتون که ۱۱ بهمن‌ماه در شبکه پویا پخش شد، به زندگی «یک پسر نازنین به اسم محمدتقی» می‌پردازد که در شهر یزد «هر روز در کوچه و خیابان زورگویی شاه به مردم را می‌دید و غصه می‌خورد».

مطابق ادعای این کارتون، «او یک روز به خودش قول داد باید خوب درس بخوانم تا بتوانم به بابا، مامان و مردم کشورم کمک کنم و آنان را از دست این آدم‌های ظالم نجات دهم».

این انیمیشن با اشاره به اینکه «آقامحمد تقی به قولش عمل کرد و به حوزه علمیه قم رفت»، ادعا کرد که «یکی از معلمان خوب او امام خمینی بود ... آقامحمدتقی عاشق امام خمینی شد و سال‌ها سر کلاس درس ایشان شرکت کرد تا چیز‌های بیشتری یاد بگیرد. آقامحمدتقی حرف‌های امام خمینی را خوب یاد می‌گرفت و روی کاغذ می‌نوشت و یواشکی به بقیه مردم می‌داد تا آنان هم حرف‌های امام را بخوانند و یاد بگیرند. گاهی هم برای مردم سخنرانی می‌کرد و از زورگویی‌های رضاشاه و پسرش برای مردم تعریف می‌کرد ... این طور بود که مردم به دستور امام خمینی به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات کردند».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار