مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: دومین کنگره بین المللی 140 شهید روحانی مدافع حرم روز پنجشنبه دوم اسفند ماه با سخنرانی آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در جامعه الزهرا(س) قم برگزار می شود.
کد خبر: ۷۱۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 04 February 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: در این کنگره با حضور میهمانان خارجی، اجرای بخش های مختلفی همچون پخش مستند و رونمایی از کتاب مرتبط با زندگانی شهدای روحانی مدافع حرم، تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: همچنین برنامه های جانبی متنوعی از جمله شب شعر، مسابقات فرهنگی ورزشی و نشست های بصیرتی در داخل و خارج از کشور با هدف تجلیل از مقام شهدای روحانی مدافع حرم پیرامون این کنگره ترتیب می یابد.

وی ادامه داد: شهدای روحانی مدافع حرم از کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، سوریه و عراق در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند.

آیت الله اعرافی گفت: نخستین کنگره شهدای روحانی مدافع حرم در سال 95 با مشارکت نهادهای حوزوی همچون مدیریت حوزه های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جامعه المصطفی العالمیه و مرکز خدمات حوزه علمیه برگزار شد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای فراوان انقلاب اسلامی درطول 40 سال گذشته افزود: اندیشه و گفتمان مقاومت در برابر استکبار یکی تجلیات انقلاب اسلامی است که دشمنان با وجود هزینه های فراوان نتوانستند در برابر آن ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: حضور گفتمان انقلاب در سراسر جهان به صورت قانونی و حکیمانه صورت گرفته است و ایران بر اساس همین تفکر برای مقابله با خطر گسترش تروریسم در منطقه با حمایت های مستشاری به کمک کشورهای گرفتار گروه های تکفیری شتافت.

وی بیان کرد: این گفتمان پشتوانه مستحکمی برای صلح و مبارزه با تروریسم در سراسر جهان است و امروز به برکت همین مقاومت استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل غاصب در نقطه ضعف قرار گرفته اند.

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به حضور روحانیت در صحنه های مختلف اجتماعی گفت: روحانیت و حوزه های علمیه به عنوان یک نهاد انقلابی در کنار پاسخگویی به نیازهای دینی و اعتقادی روز جامعه و نظام اسلامی، همواره در کنار مردم می باشد که یکی از نمادهای آن حضور آنان در صحنه های مختلف همچون دوران پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و جبهه های مقاومت است.

وی بیان کرد: روحانیت درجریان دفاع از حریم ولایت در جبهه های مقاومت نیز حضوری فعال داشت و علاوه اقدامات فرهنگی و مذهبی درعرصه های عملیاتی و جهادی هم پیشگام بود و در این راه 140 شهید تقدیم اسلام کرد.

در پایان این نشست با حضور آیت الله اعرافی از پوستر تهیه شده برای دومین کنگره بین المللی بزرگداشت 140 شهید روحانی مدافع حرم رونمایی شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار