مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: پلاک‌کوبی شهدا در ۴۰ محله قم انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۱۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰ 05 February 2019

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی در هشتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره چله سرو برای فرهنگ‌سازی و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در قم برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره چله سرو افزود: چله سرو از شهریورماه امسال به‌صورت رسمی آغاز و تاکنون بیش از 70 درصد برنامه‌های پیش‌بینی‌شده انجام‌شده است، اختتامیه این جشنواره 10 اسفندماه همزمان با ورود امام راحل به قم برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به برخی از فعالیت‌های انجام‌شده در جشنواره چله سرو ابراز کرد: در قالب این جشنواره 40 مسجد شاخص در انقلاب به شهروندان قمی معرفی می‌شود، همچنین پرده‌خوانی و روایت گری انقلاب از دیگر برنامه‌های جشنواره چله سرو است.

مقیمی ادامه داد: روایت گری و تئاتر در زمینه انقلاب تاکنون در 50 مدرسه انجام‌شده است، در قالب برنامه چله سرو تاکنون 10 برنامه تاریخ شفاهی انقلاب با همکاری حوزه هنری قم با اولویت معرفی انقلابیون مطرح قمی برگزارشده است.

وی خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه مادران چشم‌انتظار از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در قالب جشنواره چله سرو است، 100 مادر چشم‌انتظار و دارای فرزندان مفقودالاثر در شهر قم وجود دارد، در زمینه مادران چشم‌انتظار تاکنون 30 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: جشنواره فیلم عمار در حال حاضر در اغلب مناطق محروم و کمتر برخوردار استان قم در حال برگزاری است، به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی 40 پلاک‌کوبی شهدا در قم انجام می‌شود که تاکنون در 26 محله پلاک‌کوبی شهدا انجام‌شده است.

مقیمی خاطرنشان کرد: جشنواره پرچم یکی از مهم‌ترین بخش‌های جشنواره بزرگ چله سرو در قم است، تاکنون 40 هزار اثر به جشنواره پرچم ارسال‌شده است، جشنواره تولیدات رسانه‌ای ابوذر با همکاری بسیج رسانه، و معرفی 40 مکان شاخص در انقلاب اسلامی از دیگر بخش‌های جشنواره چله سرو است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم نیز با اشاره به برگزاری جشنواره چله سرو ابراز کرد: در چهلمین سالگرد انقلاب برنامه‌های فرهنگی به نحوی طراحی‌شده که بتواند اثرات مثبت چهل‌سالگی انقلاب را به‌خوبی نشان دهد.

حسن مالکی نژاد ادامه داد: جشنواره چله سرو از اسفندماه سال 96 با 40 برنامه کلید خورد اما به دلیل مشکلات اقتصادی درنهایت 20 برنامه برای اجرا نهایی شد.

وی تأکید کرد:سازمان فرهنگی ورزشی در کنار این باید زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی را فراهم کند باید الگویی نیز برای اجرای برنامه‌های اثربخش فرنگی و ورزشی باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان توسعه ابراز کرد: سازمان توسعه و عمران پتانسیل مناسبی برای پیشبرد اهداف عمرانی شهرداری دارد اما متأسفانه از ظرفیت‌های موجود در این سازمان به‌درستی انجام نمی‌گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار