همزمان با سالروز پیروزی انقلاب برگزار می‌شود
دبیر جشنواره چلچراغ با حضور 5 هزار نفر از مردم قم همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۱۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۳ 05 February 2019

به گزارش تابناک قم، مجید صفری در نشست خبری جشنواره «چلچراغ» که در مجموعه فرهنگی دنیای کتاب برگزار شد اظهار کرد: این جشنواره مردمی و خانوادگی به مناسبت جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دوشنبه 22 بهمن از ساعت 19 تا 22 در ورزشگاه حیدریان قم برگزار می‌شود.

وی از رونمایی کیک تولد انقلاب اسلامی در قم خبر داد و گفت: این اتفاق ویژه با همکاری اتاق اصناف و مشارکت اتحادیه قنادان انجام می شود.

مدیرعامل مجموعه فرهنگی پازل مشارکت اداره کل ورزش و جوانان قم در برپایی این جشنواره را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در این مراسم، یک سالگی مجموعه دنیای کتاب، گرامی داشته می شود.

صفری حضور مجریان و هنرمندان کشوری در این مراسم را مورد توجه قرار داد و افزود: پیمان طالبی و حسین رفیعی عهده دار اجرای این مراسم هستند.

وی رونمایی از اثر جدید صابر خراسانی شاعر اهل بیت(ع) در ارتباط با چهلمین سال پیروزی انقلاب را از دیگر بخش های این جشنواره به قم ذکر کرد و یادآور شد: اجرای برنامه توسط حسن ریوندی و همچنین خواندن قطعاتی توسط مهدی یغمایی خواننده کشور نیز از دیگر برنامه هایی است که در این جشن در نظر گرفته شده است.

صفری با اشاره به اینکه برای حضور 5 هزار نفر از همشهریان در این مراسم پیش بینی های لازم به عمل آمده است، یادآور شد: این مراسم از شبکه نور و برخی از شبکه های تلویزیونی اینترنتی به صورت مستقیم پخش می‌شود.

رونمایی از بزرگ ترین کیک چهل سالگی انقلاب اسلامی

حسن صادق زاده رئیس اتحادیه قنادان قم نیز در این مراسم طی سخنانی از پیش بینی های صورت گرفته برای پخت کیک تولد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: در این کیک تولد به طول 18 متر و عرض 1.4 متر بدو انقلاب، ورود حضرت امام(ره) و دوران دفاع مقدس و شکوفایی انقلاب به تصویر کشیده شده است.

وی همچنین از آماده سازی کیک نمادین گنبد و بارگاه حرم حضرت معصومه(س) توسط سید محمد احمدی هنرمند قناد قمی خبر داد و گفت: این کیک نیز در این مراسم رونمایی می شود.

حسین قوامیان مدیر دنیای کتاب نیز از یک سالگی آغاز به کار این مجموعه فرهنگی خبر داد و گفت: مفتخریم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مجموعه دنیای کتاب نخستین سالگرد تأسیس خود را جشن می گیرد.

وی با اشاره به برگزاری 60 نشست تخصصی با حضور نویسندگان و هنرمندان برجسته کشور در این مجموعه طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: حدود 50 هزار عنوان کتاب در 191 موضوع از 1500 ناشر برتر کشور در این مجموعه قرار دارد که شهروندان می توانند این کتاب ها را خریداری یا مطالعه کنند.

برگزاری 135 عنوان برنامه ویژه نکوداشت ایام دهه فجر

روح الله رمضانی معاون اداره کل ورزش و جوانان نیز در این نشست با تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این اداره کل به عنوان متولی امور جوانان برای نکوداشت این ایام برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: ما بیش از 135 عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی برای نکوداشت ایام دهه فجر تدارک دیدیم که یکی از برنامه ها مشارکت در جشنواره چلچراغ است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان قم تصریح کرد: مشارکت دستگاه های اجرایی در هرچه بهتر و با شکوه تر برگزار شدن این برنامه مورد تاکید قرار گرفته و دستگاه ها نیز همکاری لازم را خواهند داشت.

در ادامه این نشست، سید ابراهیم صحفی مدیر اجرایی جشنواره چلچراغ و نماینده اتاق اصناف قم، در سخنانی اظهار کرد: این جشنواره با توجه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تأکیدات مقام معظم رهبری بر برگزاری باشکوه تر این مراسم، جشن مردمی و خانوادگی چلچراغ توسط خانواده بزرگ اصناف با همکاری نهادهای فرهنگی تدارک دیده شده است.

وی افزود: امیدواریم با همت و همکاری همه قمی ها، مراسم جشن آبرومند و شایسته ای در قم برگزار شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار