مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تکمیل دو سینمای شهر آفتاب و استقلال تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر سینما تربیت، ونوس، آیه، شهید آوینی و کانون پرورش فکری کودکان آماده برای خدمت‌رسانی به مردم شهر قم است.
کد خبر: ۷۱۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۹ 06 February 2019

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی شامگاه سه شنبه در نشست خبری در نمایشگاه شکوه 40ساله بیان کرد: موفقیت‌هایی که در کشور ما در ۴۰سال اخیر به‌دست آمده بیانگر عزم و اراده‌ای راسخ است که در آحاد ملت ایران وجود دارد.

وی افزود: ما در زمینه‌های هنری، سینما، قرآنی و رسانه به بلوغ خوبی رسیده‌ایم و این رشد نشانه رویش‌های خوب انقلابی است‌.

حسینی کاشانی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در قم تا پایان سال ادامه دارد، معرفی ۴۰ نفر از رویش‌های انقلاب با سن کمتر از ۵۰ سال به نسل جوان است.

مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به این‌که به دلیل زیاد بودن مهاجرپذیری شهر قم نیاز به تقویت جدی‌تر دارد ادامه داد: جمعیت شهر قم رو به افزایش است و لذا برای تقویت زیرساخت‌ها باید حرکت جهادی داشته‌باشیم.

وی ضمن بیان این‌که در بخش برنامه‌های فرهنگی و هنری، تاثیرپذیری و اثربخشی اهمیت بسیاری دارد، گفت: میزان رضایت‌مندی و اثربخشی در زمینه‌های مختلف را بررسی می‌کنیم تا میزان تاثیرگذاری فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم را بدانیم.

حسینی کاشانی بیان کرد: در ارزیابی ۳۲ اراده کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، استان قم موفق به کسب رتبه برتر شد و امیدواریم با تلاش همه دستگاه‌های فرهنگی استان قم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی افزود: در سال گذشته برای ۹هزار و ۶۰۰ کتاب مجوز چاپ صادر کردیم و در بخش فروش بلیت سینما، استان قم رتبه بین سوم تا پنجم را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار کرد: از آزمون قرآن و عترت حدود ده هزار و ۱۵۰ نفر استقبال کردند و به این ترتیب استان قم رتبه اول را در این زمینه کسب کرد.

حسینی کاشانی افزود: در شهر قم ۲۸۰ موسسه فرهنگی و هنری، ۱۱۰ موسسه قرآنی و ۱۱۱ کانون تبلیغاتی در شهر قم مشغول به فعالیت هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعتراض عدم حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موسسات قرآنی این عدم حمایت را تکذیب و بیان کرد: هزینه آب و برق و گاز این موسسات را تامین می‌کنیم و در گذشته کرایه رهن ساختمان را نیز تامین می‌کردیم و در حال حاضر این کار به عهده خود موسسات است، هم‌چنین برای برگزاری کلاس‌هایشان شهریه دریافت می‌کنند و با ارائه طرح ویژه به وزارت حمایت خاص شامل آن‌ها می‌شود.

مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تکمیل دو سینمای شهر آفتاب و استقلال تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر سینما تربیت، ونوس، آیه، شهید آوینی و کانون پرورش فکری کودکان آماده برای خدمت‌رسانی به مردم شهر قم است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار