رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلابی بودن به شعار دادن نیست، گفت: در شرایط کنونی انقلابی بودن به این است که به اقتصاد و معیشت مردم بپردازیم.
کد خبر: ۷۱۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۱ 07 February 2019

به گزارش تابناک قم، علی لاریجانی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی بخش مرکزی قم گفت: یکی از آرزوهای مردم در روستاهای قم مسئله آب و گاز بود که خوشبختانه با انتقال آب از سرشاخه‌های دز و اجرای پروژه‌های گازرسانی این مسائل محقق شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در ۴۰ سال اخیر پس از انقلاب اسلامی ۹۹ درصد از شهرها و ۷۵ درصد از روستاهای ما از نعمت گاز برخوردار شده‌اند البته این موضوع بسیار پرهزینه بوده و سرمایه گذاری سنگینی را می‌طلبد اما همواره یکی از اهداف انقلاب اسلامی رفع محرومیت در کشور بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: ایران در دوران رژیم شاه با مشکلات و کمبودهای بسیاری روبه رو بود و تنها چند شهر محدود آباد نگه داشته شده و بقیه شهرها و روستاها در محرومیت کامل قرار داشتند البته در آن زمان نفت به میزان بالا توزیع می‌شد به طوری که براساس آمارها در آن زمان روزانه ۶ میلیون بشکه نفت تولید می‌شد که از این میزان یک مقدار چپاول و مقداری دیگر فروخته و با درآمد آن واردات صورت می‌گرفت اما نگاه امام خمینی(ره) توجه به محرومان بود و با این رویکرد در آغاز انقلاب جهاد سازندگی ایجاد شد.

وی افزود: همچنین توسعه راه‌های شهری، روستایی و بین شهری یکی از اقدامات صورت گرفته در ۴۰ سال اخیر است به طوری که براساس آمارها قبل از انقلاب حدود ۲۰۰ کیلومتر جاده آسفالت وجود داشت که این میزان در پس از انقلاب اسلامی به حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر رسیده است از طرفی دیگر در ۴۰ سال اخیر اقدامات قابل قبولی در زمینه برق رسانی، آبرسانی، بهداشت و درمان و مدرسه سازی صورت گرفته است.

وحدت و پیروی از رهبری کلید توسعه کشور در ۴۰ سال اخیر بوده است

لاریجانی با بیان اینکه وحدت و پیروی از رهبری کلید توسعه کشور در ۴۰ سال اخیر بوده است، تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس نیز این دو عامل نقش تاثیرگذاری داشتند و هر وقت ما در داخل کشور دارای وفاق و وحدت بودیم توانستیم در جنگ به پیروزی برسیم و امروز نیز دو عامل وحدت و پیروی از رهبری نقش اساسی در پیشرفت کشور دارند.

وی تأکید کرد: برخی تصور می‌کنند که آمریکایی‌ها به دنبال مذاکره هستند اما باید گفت که آن‌ها به دنبال مذاکره با جمهوری اسلامی نبوده و تنها به دنبال ماجراجویی هستند البته اگر ایران مانند برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان بود آمریکایی‌ها حرفی نداشتند اما مردم ایران عزت و غیرت ملی را انتخاب کرده و دشمنان به همین دلایل با ما دشمنی می‌کنند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه استقلال سیاسی ایران در ۴۰ سال اخیر بسیار ارزشمند بوده است، گفت: مردم با مشارکت در انتخابات خودشان کشور را اداره می‌کنند اما در گذشته دربار برای انتخاب افراد لیست می‌داد اما امروز رهبری، مجلس، دولت و وزرا به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در بخش‌های مختلف از جمله تکنولوژی‌های نو، انرژی هسته‌ای و صنایع نظامی گفت: انصافاً در حوزه نظامی و دفاعی اقدامات چشمگیری صورت گرفته است و اظهارات گستاخانه دشمنان به خاطر پیشرفت‌های کشور در حوزه دفاعی و موشکی است.

امروز وفاق، وحدت و پیروی از رهبری بسیار ضروری است

لاریجانی ادامه داد: امروز وفاق، وحدت و پیروی از رهبر معظم انقلاب بسیار ضروری است و قطعاً در شرایط کنونی ملاک انقلابی بودن توجه به اقتصاد و معیشت مردم است از این رو انقلابی بودن به شعار نخواهد بود بلکه مسئولان باید برای مردم وقت صرف کنند.

وی تصریح کرد: اگر در شرایط کنونی اقدامات با دقت و هوشیاری صورت گیرد قطعاً می‌توان تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد به شرط آن که خلاءها و ضعف‌ها شناسایی و برای رفع آن اقدام صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به تولیدات داخلی، استفاده از دانش دانشگاهیان و جوانان متخصص برای توسعه کشور بسیار ضروری است از این رو زمانی که ظرفیت فناوری در کشور بالا رود آن زمان اقتصاد ما مستقل‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه کلید توسعه روستاها ایجاد چرخه اقتصادی در این مناطق است، گفت: خوشبختانه برای ایجاد چرخه اقتصادی و اشتغال زایی در روستاها در سال گذشته اعتباری حدود یک و نیم میلیارد دلار اختصاص داده شده است همچنین در بحث کشاورزی روستاها با توجه به کمبود آب باید سیاست‌های جدیدی از جمله تغییر الگوی کشت و استفاده از سیستم‌های گلخانه‌ای صورت گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار