امیرآبادی:
مردم از تبعیض و مشکلات در کشور ناراحت هستند، صف‌های طولانی برای دریافت گوشت، زیبنده مردم نیست. نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظیفه نظارت بر عملکرد مدیران را دارند، چون آن‌ها به وزرا رای اعتماد می‌دهند، البته اختیار عزل و نصب مدیران در دست استانداران و وزرا است.
کد خبر: ۷۱۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۶ 07 February 2019

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در نمایشگاه شکوه چهل ساله با اشاره به وضعیت بودجه استان قم اظهار کرد: به دنبال تصویب 530 میلیارد تومان بودجه برای شهرداری قم در بودجه سال آینده هستیم، همچنین از محل تبصره‌های بودجه سهمی برای متروی شهر قم از واردات واگن‌ها در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظیفه نظارت بر عملکرد مدیران را دارند، چون آن‌ها به وزرا رای اعتماد می‌دهند، البته اختیار عزل و نصب مدیران در دست استانداران و وزرا است، البته استاندار قبلی قم به تذکرات من در خصوص عملکرد ضعیف برخی مدیران توجه نمی‌کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان استان در زمینه عزل و نصب مدیران دخالت نمی‌کنند، جایگاه آن‌ها نظارتی و دفاع از حقوق مردم است، باید حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و کار کردن برای مردم مهم ترین شاخصه‌ها برای انتخاب مدیران در قم باشد.

امیرآبادی با اشاره به پروژه فرودگاه قم اظهار کرد: کلنگ این پروژه زود زده شد، اما برای تکمیل آن تلاش می‌کنیم، ولی وزیر قبلی راه و شهرسازی اعتقادی به احداث فرودگاه در قم نداشت، یکی از شرایط نمایندگان قم برای رای دادن به وزیر راه و شهرسازی تکمیل پروژه فرودگاه قم بود.

وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی مدافع بلوار پیامبر اعظم(ص) است، در حالی که وزیر قبلی راه و شهرسازی به دنبال خراب کردن این پروژه بود، آخوندی اجازه نمی‌داد که خطوط ریل آهن از داخل شهر قم جمع آوری شد، ما بر زیرزمینی شدن این خطوط تاکید داریم تا شهر قم دو تکیه نشود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: مذاکراتی با سرمایه گذاران برای مشارکت در پروژه فرودگاه قم داشتیم و این پروژه جزو اولویت‌های استاندار جدید قم است.

امیرآبادی با اشاره به نارضایتی مردم اظهار کرد: آن‌ها از تبعیض و مشکلات در کشور ناراحت هستند، صف‌های طولانی برای دریافت گوشت زیبنده مردم نیست.

وی ادامه داد: اکنون تولید بنزین کشور به صورت روزانه 105 میلیون لیتر و مصرف روزانه کشور نیز 100 میلیون لیتر است، براساس پیش بینی مرکز پژوهش‌های مجلس مصرف بنزین کشور در سال 1400 به 250 میلیون لیتر می‌رسد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: 900 هزار میلیارد تومان پول مصرف بنزین در کشور در طول یک سال است، کسانی که خودروهای بیشتری دارند، بیشتر از این یارانه استفاده می‌کنند، 17 میلیون خودرو در کشور داریم، طرح من برای دادن سرانه بنزین در کمیسیون تلفیق با اختلاف کم رای نیاورد، اما به دنبال ارائه این طرح در صحن علنی مجلس هستم.

امیرآبادی با اشاره به وضعیت واردات دارو اظهار کرد: امسال 3.5 میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات دارو اختصاص پیدا کرده است، اما با این وجود دارو به قیمت آزاد در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: یارانه ای که دولت بابت واردات مواد غذایی پرداخت می‌کند، به دست مردم نمی‌رسد، پیشنهاد کارت انرژی به مردم را دادم، ولی رئیس جمهور با این پیشنهاد مخالف است، اکنون در وضعیت جنگ اقتصادی قرار داریم و باید به دنبال تامین نیازهای مردم به خصوص کالاهای اساسی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه استان قم باید پیگیر مشکلات مردم باشند، آزادی بیان از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار