آیت الله سعیدی:
امام جمعه قم با اشاره به عهدی آمریکا و بهانه تراشی‌های اروپایی در برجام بر پایان یافتن مهلت اروپا و عدم نیاز کشور به آنها تأکید کرد.
کد خبر: ۷۱۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷ 08 February 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای این شهر برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به برجام و بدعهدی آمریکا، گفت: اروپایی‌ها هم ۸ ماه است که ما را معطل کرده‌اند و همانطور که آمریکا بدعهدی کرد بر ماندن اروپا بر تعهداتشان هم امیدی نیست.

وی با اشاره به شروط و سنگ‌اندازی‌های اروپایی برای عدم استفاده ایران از منافع برجام اظهار داشت: ما با الهام از آیات سوره برائت به اروپایی‌ها اعلام می‌کنیم که مهلتشان به پایان رسیده و جمهوری اسلامی ایران در دهه چهلم انقلاب اعلام می‌کند که در مسیر رشد و توسعه علمی و پیشرفت هسته‌ای معطل برجام نخواهد ماند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه به ۱۹ بهمن‌ماه و روز نیروی هوایی اشاره و بیان کرد: مردم ما حماسه ماندگار نیروی هوایی و بیعت آنها با امام و پیوستن به ملت را فراموش نمی‌کنند.

وی به سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اشاره و به بیان حوادث آتش زدن خانه حضرت زهرا(س) پرداخت و با اشاره به مصیبت‌های فراوان خاندان اهل بیت(ع) به ذکر مصیبت در این زمینه پرداخت.

مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضوری حماسی خواهند داشت

آیت الله سعیدی همچنین به ۲۲ بهمن‌ماه اشاره و با بیان انواع شیطنت‌ها و بدعهدی‌ها و توطئه‌های دشمن طی این چهل سال عنوان کرد: تمام پیش بینی‌های دشمنان برای ضربه زدن به نظام طی این چهل سال اشتباه بود و ملت ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن و با حضور حماسی خود به یاوه‌گویی‌های آمریکا و اتاق‌های فکر آنها و مکر و نیرنگ‌هایشان پاسخ محکمی خواهد داد.

وی با تأکید بر حضور گسترده مردم قم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: مردم قم ما باید حضور در راهپیمایی را واجب عینی و اقدامی حسنه بدانند و با حضور خود در این رویداد نقشه‌های دشمنان برای قم را نقش بر آب کنند و نشان دهند که ملت ما همچنان در خط امام و رهبری و دفاع از آرمان‌های انقلاب ایستاده است.

حریم قم حفظ شود

آیت الله سعیدی با طرح این سؤال که چرا دشمنان به قم چشم طمع دارند؟ ابراز داشت: به فرموده امام صادق(ع) قم حرم اهل بیت(ع) است و این حدیث این پیام را می‌رساند که مردم قم در طول تاریخ مأمن قیام علیه بدخواهان مکتب(ع) اهل بودند و آخرین آن هم قیام ۱۵ خرداد و ۱۹ دی قم است.

وی تأکید کرد: قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) یک درخواست را از زائران و مهمانان این شهر دارد که این افراد باید هنگام حضور و ورود به این شهر حریم و حرمت این شهر را نگهدارند.

امام جمعه قم ادامه داد: مردم قم نباید از کید و مکر دشمنان غافل شوند و جوانان نگذارند نقش کانونی قم در انقلاب فراموش شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری با مردم قم در زمینه حفظ جایگاه این شهر در نظام و انقلاب. جایگاه معنوی این شهر عنوان کرد: دستگاه‌های مسئول در این زمینه باید فعال عمل کنند و مراکز تأثیرگذار مانند مساجد و نهادها باید پاسخ معقول به این درخواست دهند که مطالبات مراجع تقلید هم در این زمینه است.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های سنجش سلامت در یک جامعه وضعیت زنان است، گفت: بر این اساس دشمنان زنان و دختران را هدف قرار داده‌اند و دغدغه مراجع تقلید هم در زمینه رعایت عفاف و حجاب در این راستا است.

دشمنان می‌خواهند اقتدار و اراده جامعه را از بین ببرند

وی افزود: دشمنان سعی می‌کنند تا با رواج و تبلیغ فرهنگ مبتذل و گسترش مشروبات و مواد مخدر اقتدار و اراده جامعه به خصوص جوانان را از بین ببرند و گفته‌های مراجع هم در این زمینه است که مجاورین و زائران و مردم قم باید در زمینه عفاف و حجاب در شهر قم از سایر شهرها حساس‌تر بوده و توجه بیشتری به این مقوله داشته باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این زمینه بر لزوم گسترش امر به معروف و نهی از منکر و همچنین توجه مراکز امنیتی و انتظامی در این زمینه تأکید کرد.

وی در ادامه به افتتاح طرح‌های مختلف همزمان به دهه فجر در سراسر کشور اشاره و عنوان کرد: دولت و مردم به‌رغم تحریم‌ها و محدودیت‌ها دست از تلاش برنداشته‌اند و دشمن نتوانسته به‌رغم فشارها به کشور آسیب برساند.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: مسئولان باید با توجه به هدایت‌ها رهبری تلاششان را مضاعف کنند و با نگاه به درون و جوانان مستعد فعالیت‌ها را پیش ببرند تا دشمنان در این زمینه آرزوی فلج کردن کشور ما را به گور ببرند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار