رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم عنوان کرد: بیماران این مرکز باشناخت کامل این مرکز را انتخاب کردند و در بین 70 مرکز خدمات تخصصی جزء ده مرکز موفق در درمان ناباوری هستیم؛ میزان موفقیت در این عرصه بسیار مهم است و آمار موفقیت این مرکز در برخی اوقات از 45 درصد نیز افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۱۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 08 February 2019

 به گزارش تابناک قم، دکتر محمد حیدری در جمع خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه «شکوه چهل ساله در قم» در مصلای قدس قم گفت: جهاد دانشگاهی به واسطه ماهیت انقلاب اسلامی و پس از بحث انقلاب فرهنگی تاسیس شد.

وی افزود: در ابتدا قرار بود در خلاء تعطیلی دانشگاه نیروهای دانشگاهی پراکنده نشوند و جهاد مدیریت موقت دانشگاه ها را به عهده گرفت و پس آغاز جنگ طرح های پژوهشی و مورد نیاز کشور را به واسطه تحریم و تنگنای فنی کشور اجرا کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: ایجاد فضای واسطه بین دانشگاه و جامعه و صنعت از رسالت های اولیه جهاددانشگاهی بود؛ این عرصه نیز در سه بخش آموزش و پژوهش و فرهنگ ساماندهی شد و در دوره اصلاحات بخش تجاری سازی پژوهش و اشتغال فارغ التحصیلان به ماموریت های جهاد اضافه شد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی قم 11 سال است که در این چهار بخش به فعالیت می پردازد، گفت: در بخش آموزش در سه بخش فعالیت خود را آغاز کردیم؛ در همه استان ها حداقل یک مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایجاد شده است. فارغ التحصیلان در کشورما در رشته علمی خود مهارت های نظری را می آموزند ولی توانایی کار را پیدا نمی کنند؛ جهاددانشگاهی در این زمینه دوره هایی را تدوین کرده است که بتوانند فضای کار را پیدا کنند.

حیدری عنوان کرد: با توجه به حضور منسجم در همه دانشگاه های دولتی فعالیت های فرهنگی و دینی و آموزشی و هنری نیز در حوزه فرهنگی و علمی و آموزشی سامان دهی می شود؛ برنامه های جهاددانشگاهی در سه حوزه ملی، استانی و دانشگاهی برگزار می شود.

وی گفت: 90 درصد فعالیت های فرهنگی جهاد توسط دانشجویان در دانشگاه ها انجام می شود؛ در زمینه اشتغال نیز در حوزه مطالعات اولیه فعالیت های گسترده ای انجام شده است و مسئولان نیز در این زمینه مساعدت هایی داشته اند.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم اظهارکرد: در دولت اصلاحات معاونتی در وزارت خانه ها به عنوان اشتغال مصوب شد که این ایده توسط جهاددانشگاهی مطرح شد.

وی گفت: به دنبال طرح حمایتی دولت از زوج های نابارور حمایت هایی از این زوجین در خصوص فرزند اول انجام می شد که در این زمینه قراردادی از سوی دانشگاه های علوم پزشکی با مراکز درمان ناباروری که در این زمینه موفق هم عمل می کردند منعقد شد و خدمات رسانی به زوج های جوان انجام می گرفت.

حیدری افزود: پس از مدتی دانشگاه علوم پزشکی نیز بدون اینکه ضرورتی در این زمینه وجود داشته باشد -زیرا مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم عالی ترین خدمات تخصصی با بالاترین سطح موفقیت را که بالاتر از سطح جهانی است را ارایه می داد- ایجاد کرد و به همین دلیل قرارداد دانشگاه علوم پزشکی با جهاددانشگاهی لغو شد که این مساله مشکلات بسیاری برای بیماران ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: همین مساله باعث شد که در یک مقطع هشت ماهه یک سوم آمار مراجعات به مرکز درمان تخصصی ناباروی جهاددانشگاهی کاهش یابد و بیماران در این میان متضرر شوند که این آمار بازگشت زیرا مردم در بحث درمان ناباوری به دنبال جواب و پاسخ هستند که خدمات مرکز ناباوری جهاددانشگاهی قم به واسطه خدمات فوق تخصصی که ارایه می دهد باعث شد که مردم نیز به رغم سخت تر شدن شرایط به این مرکز مراجعه کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم خاطرنشان کرد: بیماران این مرکز باشناخت کامل این مرکز را انتخاب کردند و در بین 70 مرکز خدمات تخصصی جزء ده مرکز موفق در درمان ناباوری هستیم؛ میزان موفقیت در این عرصه بسیار مهم است و آمار موفقیت این مرکز در برخی اوقات از 45 درصد نیز افزایش یافته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار