توسط جهاددانشگاهی
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم عنوان کرد: اولین و مهمترین فعالیت هایی که در حال حاضر توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان قم دنبال می شود پیگری طرح کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است که در این راستا مرکزی با همین عنوان راه اندازی شده است.
کد خبر: ۷۱۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 08 February 2019

به گزارش تابناک قم، علی حسینی در نشست خبری جهاددانشگاهی واحد استان قم در حاشیه این نمایشگاه در مصلای قدس قم گفت: جهاددانشگاهی یک سری اولویت های مهم را در حوزه فرهنگی دنبال می کند.

وی افزود: اولین و مهمترین فعالیت هایی که در حال حاضر توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان قم دنبال می شود پیگری طرح کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است که در این راستا مرکزی با همین عنوان راه اندازی شده است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: در زمینه اجرای طرح سبک زندگی نیز مرکز مشاوره جهاددانشگاهی واحد استان قم راه اندازی شده است؛ همچنین در بخش گفتمان اقتصاد مقاومتی نیز جشنواره کالای ایرانی گامی به سوی بالندگی اجرا شده است.

وی گفت: از دیگر فعالیت های معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان قم نیز می توان به برگزاری جشنواره مهدویت در 5 بخش هنری ادبی و فضای مجازی و کتابخوانی و بخش پژوهشی اشاره کرد که این در بخش پژوهشی تا 15 اسفندماه نسبت به دریافت آثار اقدام می شود.

وی توسعه و تعمیق باورداشت ایثار و شهادت، افزایش امید و تعالی اخلاقی در محیط علمی و دانشگاهی، توجه ویژه به آفرینش های ادبی و هنری و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و آگاهی بخشی در زمینه های مختلف را از رسالت های جدی این معاونت دانست که در قالب های مختلف انجام می شود.

معاون آموزش جهاددانشگاهی استان قم بیان کرد: با هدف افزایش مشارکت دانشجویان و خروج آنها از حالت انفعالی در دانشگاه ها هم اکنون 2 هزار دانشجو جذب جهاد دانشگاهی و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و علمی و آموزشی و کانون های فرهنگی و هنری آن شده اند.

وی گفت: راه اندازی شبکه ملی دانشگاه پژوهشی، تربیت 500 معلم دانشجوی قرآن کریم، تولید آثار علمی در مرکز انتشارات جهاددانشگاهی، پیگری 2500 طرح در 8 گروه مطالعاتی در مرکز نظر سنجی(ایسپا)، مرکز گردشگری علمی فرهنگی و همچنین دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا از جمله فعالیت های معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی است.

فعالیت های آموزشی جهاددانشگاهی واحد استان قم

حسینی بیان کرد: فعالیت های آموزشی جهاددانشگاهی واحد استان قم در قم در دو حوزه کوتاه و بلند مدت اجرا می شود؛ در بخش کوتاه مدت 4 مرکز مطالعاتی در حوزه فناوری اطلاعات، انسانی و هنر و علوم پزشکی فعالیت می کند.

وی با ذکر این مطلب که این معاونت تنها مجری ذیصلاح نظام مهندسی است که در این بخش در سال جاری 300 مهندس در این آزمون شرکت کرده اند؛ برگزاری دوره های ارتقای اجرا در کشور و اجرای دوره های آب و فاضلاب و گاز تحت عنوان سازمان نظام مهندسی از جمله خدمات آموزشی جهاددانشگاهی است.

وی گفت: این معاونت تنها مجری برگزار کننده دوره های کمک پرستاری در قم بوده است که در این زمینه در سال گذشته بیش از 162 نفر در این بخش آموزش دیدند؛ همچنین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه بومی سازی زبان های خارجی این مرکز اقدام به تالیف کتاب زبان ایت کرده است؛ همچنین این معاونت اقدام به برگزاری دوره های تاقل و تولیو و فن ترجمه و.. نیز می کند.

سرپرست معاونت آموزش جهاددانشگاهی با ذکر این مطلب که این بخش تنها مجری برگزار کننده مدیریت مهد کودک و موسس مهد کودک در استان است گفت: 2600 نفر از 92 تا کنون در این مرکز آموزش دیده است؛ همچنین این مرکز در بخش سوادآموزی نیز فعالیت چشمگیری داشته است.

وی با ذکر این مطلب که تا کنون 61 هزار و 759 نفراز جهاددانشگاهی گواهی نامه معتبر قابل ترجمه گرفته اند، بیان کرد: 1101 نفر در جهاد پرونده مدرسی دارند و 345 مدرس در این مرکز مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: 165 دوره جدید نیز تدوین کرده ایم که 80 دوره آن تخصصی بوده است و با حدود 30 مرکز در قم تفاهم نامه داریم؛ یک بخش دوره های تخصصی شامل 119 نفر دستیار داندانپزشک، تنکنسین داروخانه و ساخت داروهای ترکیبی.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار