استاندار قم:
استاندار قم بر بررسی علت افزایش نرخ بیکاری در قم تأکید کرد و گفت: باید تدوین سند اشتغال استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۷۱۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵ 13 February 2019

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در سالن اجتماعات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره با افزایش نرخ بیکاری در قم، گفت: افزایش نرخ بیکاری در استان قم قابل توجه است و باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: برای رونق اشتغال و کاهش نرخ بیکاری کارگروه اشتغال باید به طور ماهانه جلساتی را برگزار تا خروجی آن برای رونق اشتغال‌زایی استان استفاده شود.

استاندار قم با بیان اینکه باید تدوین سند اشتغال استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد و این سند متناسب با ظرفیت‌های بخش‌های خدمات، صنعت و کشاورزی تدوین شود، گفت: با توجه به اولویت نخست صنعت استان که همان گردشگری است این بخش در اولویت تدوین سند اشتغال قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در زمینه رونق مشاغل خانگی دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی کنند، گفت: قم قطب دامداری کشور است و مجتمع‌های دامداری ظرفیت مناسبی دارند و از بخش دامداری سنتی هم حمایت شود و برای رونق اشتغال روستایی ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به سهمیه قم افزایش یابد.

سرمست افزود: برای بررسی مشکلات اشتغال استان در جلسات کارگروه اشتغال باید نمایندگان مختلف سمن‌ها و کارگران و کشاورزان حضور یابند تا مشکلات از زبان آن‌ها پیگیری و بررسی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار