وزیر راه و شهرسازی:
وزیر راه و شهرسازی گفت: قم یک شهر مقدس است و این شهر باید نگین شهرسازی معماری کشور شود، زیبنده قم نیست که حاشیه نشینی و بافت‌های ناکارآمد داشته باشد.
کد خبر: ۷۱۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳ 14 February 2019

به گزارش تابناک قم، محمد اسلامی ظهر امروز در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: مردم با شرکت در این راهپیمایی دشمنان را مایوس و بار مسؤولیت مدیران کشور را سنگین تر کردند.

وی ادامه داد: جنگ اقتصادی و عملیات روانی مهم ترین حربه دشمنان بود تا جلوی برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را بگیرند، ولی موفق نشدند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: جریان ایثار و شهادت یک جریان زنده است و دشمنان با حرکت‌های کوری همچون عملیات انتحاری علیه مرزداران سپاه نمی‌توانند که جلوی این جریان را بگیرند.

اسلامی با اشاره به نشست ورشو اظهار کرد: دشمنان نمی‌توانند با این نشست‌ها به جایی برسند و صرفا عملیات روانی است، ائتلاف به اصطلاح ضد تروریسم آن‌ها کاری از پیش نبرد.

وی ادامه داد: شهر قم یک شهر مقدس است و این شهر باید نگین شهرسازی معماری کشور شود، زیبنده قم نیست که حاشیه نشینی و بافت‌های ناکارآمد داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هدف از برنامه بازآفرینی شهری بهبود کیفیت زندگی است، اراضی 32 هکتاری و 48 هکتاری در منطقه پردیسان پشتیبان برای این برنامه در قم است، ولی برای استفاده از این اراضی باید طرح از طرف مدیران قم ارائه شود.

اسلامی با اشاره به بازآفرینی شهری در قم اظهار کرد: باید موتور این برنامه در شهر روشن شود و به صورت مدام شاهد اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در شهر قم باشیم.

وی ادامه داد: باید در خصوص عبور قطار سریع السیر تهران اصفهان از داخل شهر قم در یک کمیته تخصصی در وزارت و شهرسازی براساس مطالعات انجام شده تصمیم گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: شهر قم دارای ظرفیت‌های قابل توجهی است و توسعه آن در طول و عرض و مرکز این شهر باید از یک قاعده استفاده کند، باید تمام ضوابط معماری ایرانی اسلامی در قم رعایت شود و اجازه ندهیم که بافت‌های ناکارآمد شهری جدیدی در این شهر ایجاد شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار