مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: تعداد دانش آموزان استان در سال تحصیلی جاری با افزایش 13 هزار نفری نسبت به سال 96 به 255 هزار نفر رسید.
کد خبر: ۷۱۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۷ 16 February 2019

به گزارش تابناک قم، حمید رضا شیخ الاسلام در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلی قدس با اشاره به افزایش آمار دانش آموزان استان قم اظهار کرد: سال گذشته تعداد دانش آموزان استان 242 هزار نفر بود، اما این آمار در سال تحصیلی جاری به 255 هزار نفر رسید.

وی ادامه داد: افزایش آمار دانش آموزان استان قم، مشکلاتی را برای ساماندهی نیروی انسانی و ثبت نام دانش آموزان ایجاد کرد که با تدابیر صورت گرفته تمام این دانش آموزان در مدارس در مناطق مختلف ساماندهی شدند و تمام دانش آموزان استان قم در مدارس مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: سند تحول بنیادین شاخص برنامه‌های این اداره کل است، براساس این سند کتاب‌هایی در زمینه مسائل اعتقادی، اخلاقی و عبادی برای دانش آموزان تدوین شده است.

شیخ الاسلام تعداد نیروهای مشغول به کار در مدارس استان قم را 15 هزار نفر دانست و تصریح کرد: بیش از هزار و 400 مدرسه داریم و شعار تربیتی امسال در این مدارس، انی احب الصلوه بود و برای عملی کردن این شعار در تمام مدارس قم تلاش کردیم.

وی ادامه داد: دغدغه مسائل تربیتی دانش آموزان دغدغه اصلی مدیران اداره کل آموزش و پرورش استان قم است، بیش از 78 هزار نفر از دانش آموزان استان برای حفظ جزء 30 قرآن در سامانه ثبت نام کردند که افتخاری برای قم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: 45 هزار نفر از دانش آموزان استان در مسابقات برنامه‌های درس‌هایی از قرآن شرکت کردند.

شیخ الاسلام با اشاره به موفقیت‌های دانش آموزان قمی اظهار کرد: این دانش آموزان در سال جاری و در سال گذشته رتبه نخست را در کنکور زبان در بین استان‌های کشور کسب کردند، در مجموع رتبه دانش آموزان استان قم در کنکور سراسری، رتبه پنج است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 750 هزار نفر در استان قم به صورت مستقیم و نیمه مستقیم با آموزش و پرورش استان در ارتباط هستند، باید از همه ظرفیت‌های قم برای کمک به آموزش و پرورش استفاده شد، رسالت این اداره کل تربیت نیروی انسانی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار