مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: در حال حاضر 2 هزار هنرمند قمی در زمینه هنرهای تجسمی فعالیت دارند.
کد خبر: ۷۱۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۸ 19 February 2019

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری با موضوع فراخوان سیزدهمین دوسالانه آثار طراحان گرافیک استان قم بیان کرد: انجمن های فرهنگی و هنری ظرفیت های مهمی در شناسایی استعداد جوانان و فعالیت هنرمندان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: در قم استعدادهای زیادی در هنرهای تجسمی وجود دارد و در حال حاضر 2 هزار هنرمند قمی در زمینه هنرهای تجسمی فعال اند.

وی تصریح کرد: با توجه به فعالیت انجمن هنرهای تسجمی هم اکنون 800 تن از هنرمندان شناسایی شده اند و تعداد کثیری به صورت چراغ خاموش و ناشناخته فعالیت دارند که امید است به زودی بانک اطلاعاتی جامعی از این هنرمندان تشکیل شود.

حسینی کاشانی بیان کرد: این هنرمندان در رشته های نقاشی، گرافیک، نگارگری، کاریکاتور و تصویرسازی به هنرنمایی می پردازند و آثار گرانقدری را تولید می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در قم هنرمندان پیشکسوتی در هنرهای تجسمی فعالند و جشنواره های دوسالانه خوبی با حضور طراحان گرافیک انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد: کارگروه گرافیک انجمن هنرهای تجسمی استان قم زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیزدهمین دو سالانه آثار طراحان گرافیک استان قم را برگزار می کنند.

وی گفت: با توجه به این که هنرمندان توانای زیادی در رشته هنرهای تجسمی فعالیت دارند امید است شاهد حضور جوانان مستعد و فعالیت آن ها در انجمن باشیم.

حسینی کاشانی بیان کرد: همه انجمن های هنری و فرهنگی در قم، بازوران اجرایی فرهنگ و ارشاد هستند و باید این ظرفیت های با ارزش را مورد حمایت قرار داد.

گفتنی است در این نشست از مجموعه کتاب های شناسنامه شهدای دفاع مقدس و مقاومت و مدافع حرم نیز رونمایی شد.

این شناسنامه ها ویژه شهیدان سید مرتضی آوینی، محسن حججی، حسن تهرانی مقدم، محمدحسین فهمیده، مهدی زین الدین، مریم فرهانیان، مجید شهریاری، محمدهادی ذوالفقاری و ...طراحی شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار