رئیس انجمن هنرهای تجسمی قم گفت: دوسالانه طراحان گرافیک استان قم در چهار بخش اصلی، تجربی، اژانس‌های تبلیغاتی و موضوعی در اردبیهشت سال ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۱۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۲ 19 February 2019

به گزارش تابناک قم، علی سلطانی در نشست خبری که بعد از ظهر دوشنبه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، از اعلام فراخوان سیزدهمین دو سالانه آثار طراحان گرافیک استان قم به همت انجمن هنرهای تجسمی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و اظهار کرد: این برنامه از مهم‌ترین اقدامات انجمن هنرهای تجسمی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دوازدهمین دو سالانه آثار طراحان گرافیک استان قم در سال ۱۳۹۳ برگزار شد، عنوان کرد: سیزدهمین جشنواره با یک وقفه طولانی هفتم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ در نگارستان اشراق افتتاح و به مدت ۲۰ روز ادامه دارد.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی به بخش‌های این جشنواره اشاره و بیان کرد: دوسالانه آثار طراحان گرافیک استان قم در بخش‌های اصلی، تجربی و آژانس‌های تبلیغاتی برگزار می‌شود که پوستر، نشانه و نشانه نوشته، جلد و صفحه آرایی، بسته بندی، هویت بصری، گرافیک متحرک و فونت را شامل می‌شود.

وی با اشاره به بخش موضوعی این جشنواره در بخش پوستر گفت: رفع آسیب‌های اجتماعی کاهش طلاق، رفع اعتیاد رفع حاشیه نشینی، رفع بیکاری، فقرزدایی، کاهش رفتارهای خشونت و نا به هنجار اجتماعی، تقویت وحدت و انسجام ملی و تقریب مذاهب اسلامی از موضوعات این بخش از جشنواره است.

سلطانی با بیان اینکه بخش تجربی این جشنواره به هنرمندان و دانشجویان اختصاص دارد، تصریح کرد: این افراد آثار خوبی دارند اما سفارش دهنده ندارد که به همین دلیل بخشی از این جشنواره به آن‌ها اختصاص داده شده است.

وی با تأکید براینکه بخش تبلیغات برای نخستین بار به این جشنواره اضافه شده است، تصریح کرد: برای به میدان آمدن کانون‌های تبلیغاتی این بخش به جشنواره اضافه شده است که این دو سالانه حلقه وصل میان انجمن و آن‌ها به شمار می‌رود.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی مهم‌ترین بخش موضوعی این جشنواره را رفع آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: آثار راه یافته علاوه بر اینکه در نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند در سطح شهر نیز اکران می‌شوند.

وی زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره را ۱۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ ذکر و تصریح کرد: این برنامه در تالار اجتماعات شهید آوینی با حضور مسئولان برگزار می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار