سیزدهمین یادواره سادات شهید استان قم در شام وفات حضرت ام البنین(س) با حضور خانواده های معظم شهدا در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۵ 20 February 2019

به گزارش تابناک قم، سیزدهمین یادواره سادات شهید استان قم در شام وفات حضرت ام البنین(س) با حضور خانواده های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در این مراسم با اشاره به اینکه مقام شهدا مقام حسرت است نه تأثر و تأسف، اظهار کرد: شهدا زنده‌اند و قرآن نیز براین موضوع تاکید دارد؛ چرا که این مقام بسیار بلند و رفیع است و خدا نیز بر این مقام تاکید کرده است.

وی با اشاره به اینکه بالاترین دلیل بر زنده بودن شهدا اثری است که امروز در جامعه دارند، ابراز کرد: می‌بینیم پیکرهای شهدای گمنام که پس از سالها به کشور بازمی گردد چه تأثیر عمیقی بر جامعه به ویژه نسل جوان دارند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه رسیدن به این مقام والا شاخصه‌هایی دارد، بیان کرد: شهدا در جهاد اصغر، جهاد در معرکه جنگ سربلند شدند و در مقابل دشمن سر تعظیم فرو نیاوردند.

مؤمنی جهاد اکبر را شاخصه دیگر شهدا عنوان کرد و گفت: جهاد در مقابله با نفس و نفسانیت، نپوشاندن لباس حق بر باطل و قدم برنداشتن در مسیری که خدای متعال منع کرده است ویژگی دوم شهداست که مقام آنها را رفیع کرده است.

وی شاخصه سوم شهدا را سربلندی در جهاد کبیر دانست و ابراز کرد: جهاد کبیر یعنی عدم کرنش و تعظیم در برابر ابرقدرتها که بارزترین الگوی آن در عصر حاضر امام خمینی (ره) بودند که با قدرت و قاطعیت گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به شهادت 27 نفر از سربازان این کشور گفت: سیاسیون و مسئولین بعضاً باید در کفایت خودشان شک کنند که اگر ذره‌ای کفایت در آنها بود دشمن جرات نمی‌کرد اینگونه عمل کند.

پس از سخنرانی، پیکر یک شهید گمنام در میان فریاد لبیک یا حسین و لبیک یا زینب زائران مسجد مقدس جمکران تشییع شد.

خاطره گویی توسط حاج حسین کاجی و تجلیل از خانواده های سادات شهید از دیگر بخش های این یادواره بود که با حضور منتظران ظهور در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار