رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم خبر داد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم از افزایش احداث ساختمان در قم از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: بیشترین افزایش در بخش ساختمان‌های سه تا پنج طبقه است.
کد خبر: ۷۱۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ 23 February 2019

به گزارش تابناک قم، امین مقومی صبح امروز در نشست خبری که در آستانه فرارسیدن روز مهندس برگزار شده بود با اشاره به اینکه وضعیت اجرای مقررات ملی ساختمان اظهار کرد: در استان قم در زمینه مبحث 19 مقررات ملی ساختمان با خلأهایی مواجه هستیم که امیدواریم با همکاری سازمان‌های مسؤول در این زمینه مشکلات برطرف شده و اجرای این مقررات جدی‌تر گرفته شود.

وی با اشاره به بیانه گام دوم رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: در حوزه های مرتبط با سازمان نظام مهندسی شاخص ترین موضوع سبک زندگی، معماری و شهرسازی و توجه به فرهنگ خانواده‌ها است و در راستای تحقق منویات رهبری ضروری است که بازنگری نظام مسکن و شهرسازی با نگاه به خانواده در دستور کار مجلس و دولت قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با اشاره به زلزله کرمانشاه بیان کرد: یکی از مسائلی که پس از بررسی کارشناسان احصا شد عدم اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان در بخش استفاده از مصالح استاندارد و همچنین معماری اتصالات داخلی و تاسیسات بود.

وی با اشاره به اینکه برخلاف برخی از تصورات شاهد افزایش ساخت و ساز طی سال جاری در قم بوده‌ایم بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه میزان ساخت و ساز به ویژه در بخش ساختمان‌های سه تا پنج طبقه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مقومی ضرورت استفاده از مجریان ذی‌صلاح در احداث ساختمان‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در ساخت و ساز از مجریان دارای پروانه استفاده شود تا در صورت بروز هرگونه مشکلی پاسخگو باشند.

وی به اقدامات صورت گرفته در زمینه مقاوم سازی بافت های فرسوده اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه طی سه سال اخیر 100 نفر دوره های تخصصی طراحی و نظارت ویژه بافت‌های فرسوده را پشت سر گذرانده‌اند و در این خصوص می‌توانند به شهروندان خدمات ارائه کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم توسعه خدمات آزمایشگاهی، برقراری ارتباط کاملا الکترونیک با شهرداری، ارسال کنترل نقشه به صورت الکترونیک، برگزاری دوره‌های رایگان ویژه گروه های کارگری و... را از دیگر اقدامات انجام شده در این سازمان دانست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار