مدیر جامعه الزهرا خبر داد
مدیر جامعه الزهرا گفت: در روز 9 اسفندماه از آثار برگزیده همایش کتاب سال بانوان با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی تقدیر خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۲ 26 February 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود مدنی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به ویژگی‌های حضرت زهرا(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار در قله ای از معرفت قرار دارد که هیچ کس از مسلمانان در وجوب محبت نسبت به حضرت فاطمه(س) تشکیک نکرده است و این بانوی بزرگوار می‌تواند که محوری برای وحدت بین مسلمانان باشد.

وی ادامه داد: جلساتی در خصوص بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری در سطوح مدیریتی جامعه الزهرا برگزار شده است تا در راستای اهداف هفت گانه این بیانیه، کارهای عملی داشته باشیم و بیانیه ای در این خصوص از سوی نهادهای حوزوی صادر شده و تجمعی در این باره برگزار می‌شود.

مدیر جامعه الزهرا افزود: صاحبان اصلی نظام جمهوری اسلامی مردم هستند و تا زمانی که مردم با این نظام باشند، نظام اسلامی هیچ آسیبی نمی‌بیند.

مدنی با اشاره به آزمون پذیرش جامعه الزهرا اظهار کرد: آزمون سراسری برای پذیرش در این نهاد در روز جمعه هفته جاری مصادف با 10 اسفندماه برگزار می‌شود. همیشه با اقبال خوبی از سوی بانوان کشور برای پذیرش در جامعه الزهرا مواجه بودیم و امسال پنج هزار و 300 نفر از این بانوان در شهر قم و مراکز استان‌های کشور در آزمون پذیرش جامعه الزهرا شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه پذیرش بین الملل جامعه الزهرا به صورت مستمر است و این پذیرش همیشه در طول سال صورت می‌گیرد، ادامه داد: پذیرش داخلی این نهاد در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا در رشته‌های مختلف است.

مدیر جامعه الزهرا افزود: همایش کتاب سال بانوان به صورت ملی برای نخستین بار توسط جامعه الزهرا برگزار می‌شود که در این همایش پژوهش‌های بانوان در خصوص علوم انسانی و علوم اسلامی مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدنی تعداد آثار رسیده به دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان را 600 اثر دانست و تصریح کرد: در روز پنجشنبه 9 اسفندماه از آثار برگزیده این همایش تقدیر در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار می‌شود و سخنران ویژه همایش آیت‌الله مکارم شیرازی است.

وی ادامه داد: براساس ظرفیت آثار تولید شده توسط بانوان، همایش کتاب سال بانوان در آینده به سالیانه یا دو سالانه برگزار خواهد شد، نمایشگاهی از آثار رسیده همایش کتاب سال بانوان در حاشیه مکان برگزاری مراسم اختتامیه این همایش در جامعه الزهرا برگزار می‌شود.

مدیر جامعه الزهرا افزود: جامعه الزهرا خود را جزیره جدا از جامعه نمی‌داند و آماده مشارکت در مسائل اجتماعی است، این نهاد در حال همکاری با برخی از نهادها همچون کمیته امداد در رسیدگی به نیازمندان است، همچنین در مرکز مشاوره جامعه الزهرا در سال جاری پنج هزار پرونده تشکیل شده است.

مدنی تقویت مبلغین را وظیفه جامعه الزهرا دانست و تصریح کرد: این نهاد طرحی را به نام شمیم برای تربیت مبلغین در دوره‌های عمومی و تخصصی با شیوه‌های موضوع محور و مخاطب محور شروع کرده است.

وی ادامه داد: اعزام مبلغ خواهر ویژگی‌های خاص خود را دارد و این ظرفیت در نهادهای اعزام مبلغ به صورت شایسته فعال نیست. جامعه الزهرا در سال گذشته دو هزار اعزام در داخل کشور و 300 اعزام به خارج از کشور داشته و سامانه ای در این خصوص در جامعه الزهرا طراحی شده و در این سامانه تمام مراحل اعزام مبلغین و بانک اطلاعاتی آن‌ها و ارزیابی مبلغین لحاظ شده است.

مدیر جامعه الزهرا با بیان اینکه سامانه پاسخ به سوالات فقه و معارف به زودی در جامعه الزهرا رونمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: دوره تربیت پاسخگوی دینی در بخش فقهی و اعتقادی در جامعه الزهرا داریم و 60 استاد در این زمینه‌ پاسخگوی سوالات فقهی مخاطبان براساس نظر 18 مرجع تقلید هستند.

 

اخبار قم

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار