در قم برگزار می شود
مدیر مدرسه اسلامی هنر از برگزاری «دومین همایش ملی قرآن کریم و هنر» خبر داد و گفت: این همایش 16 اسفندماه در تالار آیه قم برگزار می شود.
کد خبر: ۷۲۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷ 02 March 2019

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام سید محمد حسین نواب مدیر مدرسه اسلامی هنر در نشست خبری «دومین همایش ملی قرآن کریم و هنر» که در سالن جلسات تالار آیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه فضای علمی دنیا بازگشت مجددی به اسلام واقعی داشته است، گفت: غربی ها به این مسأله پی برده اند که دیگر نمی توانند با ذهنیت خودشان نسبت به هنر اسلامی داوری کنند.

دومین همایش ملی قرآن کریم و هنر

وی ادامه داد: غربی ها به این مسأله پی برده اند که اگر می خواهند به اسلام واقعی پی ببرند باید به اصحاب و اهل اسلام مراجعه کنند.

حجت الاسلام نواب با بیان اینکه غربی ها همواره درصدد آن بوده اند که به ما القا کنند اسلام با هنر میانه ای ندارد، عنوان کرد: هنگامی که آیات، روایات و ادبیات حاکم بر دین را بررسی کنیم، درمی یابیم که هنر با اسلام ممزوج است؛ آیات و روایات همواره نسبت به فراگیری هنر تراز اسلامی تشویق به عمل آورده اند و برای همین مسلمانان همواره به سمت هنر سوق پیدا کرده اند.

مدیر مدرسه اسلامی هنر با اشاره به اینکه همه اثرهای هنری با دین گره خورده اند، افزود: ما در تلاش هستیم که جلوه گره خوردن هنر با دین را به صورت روزآمد برای جامعه امروزی تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه ما مبانی نظری هنر اسلامی را تنقیح کرده ایم، ابراز داشت: هدف از برگزاری همایش های قرآنی و هنری این است که قرآن کریم را به زبان زیبای هنر نشان دهیم.

حجت الاسلام نواب خاطرنشان کرد: امروز باید در سینما و تلویزیون مفاهیم قرآنی را ترجمه به تصویر کنیم.

مدیر مدرسه اسلامی هنر از برگزاری «دومین همایش ملی قرآن کریم و هنر» خبر داد و گفت: این همایش روز پنجشنبه 16 اسفندماه سال جاری از ساعت 9 تا 17 در تالار آیه قم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کتب و جزوه های همایش های قرآنی و هنری پس از برگزاری همایش تدوین شده و در اختیار اهل هنر قرار می گیرد، ادامه داد: در کنار این همایش نمایشگاه آثار هنری قرآنی نیز در طبقه چهارم تالار آیه قم برگزار خواهد شد.

همچنین حجت الاسلام قائمی نیا دبیر علمی «دومین همایش ملی قرآن کریم و هنر» در این نشست به تشریح جزئیات برگزاری این همایش پرداخت و اظهار داشت: 28 مقاله در این همایش دریافت شده است که تعداد 6 مقاله را پذیرش کرده ایم؛ این مقالات در 5 محور تهیه شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار