دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در قم از ارسال ۵۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: افراد برتر جشنواره ابوذر ۲۱ اسفند در ۵ بخش اصلی و ۴ بخش ویژه معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۷۲۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰ 02 March 2019

به گزارش تابناک قم، سید جواد اشرفی اظهار داشت: به دلایل مختلف امسال قرار نبود که جشنواره رسانه‌ای ابوذر در قم برگزار شد ولی پس از پیگیری‌های صورت گرفته و هماهنگی با مسئول بسیج رسانه استان قم استارت برگزاری جشنواره ابوذر در این استان زده شد.

دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در قم ادامه داد: این جشنواره رسانه‌ای با حمایت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با پشتوانه حمایتی مطلوبی آغاز به کار کرد و باتوجه به اینکه در آستانه برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داشتیم این جشنواره یکی از برنامه‌های جشن‌های چله سرو قرار گرفت.

وی همچنین از حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و کنگره ملی شهدای جبهه مقاومت از چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در قم خبر داد و بیان کرد: سازمان فضای مجازی سراج نیز برای همکاری در اجرای این جشنواره گام برداشتند و با حمایت‌هایی که صورت گرفت جشنواره رسانه ای ابوذر در سطح جشنواره ای قابل قبول قرار گرفت.

اشرفی با تأکید بر اینکه در این دوره تصمیم گرفته شد سطح جوایز نسبت به دوره‌های گذشته بالاتر برود، عنوان کرد: بر اساس حمایت‌های صورت گرفته مجموع جوایز دوره چهارم جشنواره نسبت به دوره سوم رشدی ۱۰ برابری داشته است.

دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در قم تعداد آثار ارسالی در پنج بخش، گزارش، مصاحبه، عکس، مستند، خبر و بخش ویژه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ۵۴۰ اثر به دبیرخانه رسید که این آثار شامل ۵۴ خبر، ۱۱۱ گزارش، ۸۱ مصاحبه، ۱۷۵ عکس، ۶۶ مستند و ۵۳ گزارش در بخش ویژه است.

حذف ۳۰ اثر در بررسی‌های نخست

وی اضافه کرد: در بررسی اولیه ۳۰ اثر به دلایل گوناگونی مانند همخوانی نداشتن با بخش‌های فراخوان این جشنواره و یا عدم ارسال فرم ثبت نام به دلیل عدم احراز هویت آثار ارسالی، از مرحله داوری حذف شدند.

اشرفی با اشاره به اینکه از مجوع آثار ارسالی بیشترین آثار به بخش عکس اختصاص داشت، گفت: اتفاق خیلی خوبی در بخش عکس رخ داد و در این راستا به دنبال برگزاری نمایشگاهی از ۳۰ عکس برگزیده هستیم.

وی با عنوان اینکه در بخش عکس از دو داور غیربومی برای داوری دعوت کردیم، تصریح کرد: سعید فرجی عکاس بین المللی و محمدصادق حیدری از عکاسان با تجربه کشور دو داور غیر بومی هستند که همراه با حجت الله عطائی از عکاسان قمی به داوری عکس‌های جشنواره ابوذر نشستند و داوری در این بخش با نهایت دقت صورت گرفت.

ارسال ۶۶ مستند رسانه‌ای به دبیرخانه

دبیر چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر در قم با بیان اینکه بخش مستند در جشنواره ابوذر بخش جدیدی بود، از ارسال ۶۶ اثر به دبیرخانه خبر داد و عنوان کرد: این مستندات به دو بخش گزارش‌های خبری تصویری و مستندهای تلویزیونی اختصاص دارد که اغلب مستندهای بخش خبری تصویری مربوط به صدا وسیما بوده و برخی از رسانه‌ها نیز که در عرصه تولیدات ویدئویی وارد شده‌اند آثاری را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی رقابت خوب در بخش مستند رسانه‌ای را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از اتفاقات خوب این جشنواره رقابت خبرنگاران صداوسیما و باشگاه خبرنگاران جوان در کنار خبرنگاران دیگر رسانه‌ها بود.

رقابت جدی بخش گزارش جشنواره ابوذر

اشرفی رقابت در بخش گزارش را جدی و حساس ذکر کرد و گفت: ۱۱۱ اثر در این بخش به دبیرخانه ارسال شد که داوران به دقت در این بخش به داوری آثار پرداختند.

دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در قم با تأکید بر اینکه داوری در بخش مکتوب با داوری بخش تصویری متفاوت است، یادآور شد: در این بخش داوران به صورت کاملاً حرفه‌ای در بخش‌های خبر، مصاحبه و گزارش به بررسی آثار پرداختند و آثاری که دارای حداقل‌های این اصول نبود از بخش داوری خارج شد.

وی با اشاره به شاخصه‌های اعلام شده از سوی دبیرخانه برای ارزشیابی آثار مکتوب بیان کرد: داوران به هر یک از این شاخص‌ها نمره دادند و نظر داوران تجمیع و آثاری که بیشترین نمره را اخذ کرده بودند به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

اشرفی عنوان کرد: تمام آثار بدون نام و فقط با کدهای مشخص شده در اختیار داوران تمام بخش‌ها قرار گرفت و هیچ اثری با اسم نویسنده یا رسانه به داوران ارائه نشده است و حتی نام رسانه‌ها نیز از داخل متن گزارش‌ها و آثار مکتوب حذف شد.

دبیر چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر در قم در بخش پایانی سخنان خویش به زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره اشاره و بیان کرد: اختتامیه این جشنواره ۲۱ اسفندماه از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه با حضور اصحاب رسانه در قم به ویژه شرکت کنندگان در جشنواره ابوذر در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار می‌شود.

وی همچنین از شاخص و متنوع بودن برگزاری این مراسم خبر داد و خاطرنشان کرد: تلاش‌ها خواهیم کرد در روزهای پایانی سال در مراسم تجلیل از نفرات برتر جشنواره رسانه ای ابوذر اتفاقی ویژه را برای اصحاب رسانه در قم رقم بزنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار