معاون شهردار قم گفت: فاز نخست متروی قم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انتظار می‌رود بخش ساختمانی فاز نخست خط یک متروی تا شهریورماه سال ۹۸ به‌صورت کامل تکمیل شود.
کد خبر: ۷۲۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴ 04 March 2019

به گزارش تابناک قم، علی‌رضا قاری‌قرآن در نشست خبری که در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: سال 97 ازنظر اقتصادی و ریالی سالی ویژه بود که تأثیرات سوء خود را در توسعه زیرساخت‌های شهری برجای گذاشت.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست بهره‌برداری و اجرای شهرداری قم افزود: افتتاح بلوار کارگر، تقاطع محور قدس با آیت‌الله بروجردی و تکمیل رمپ ولوپ‌های پل جمهوری از اقدامات مثبتی بوده که در روزهای پایانی سال رسماً افتتاح می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: با تکمیل و افتتاح تقاطع قدس به بلوار آیت‌الله بروجردی بار بزرگی از حجم ترافیکی آیت‌الله بروجردی کاهش پیدا خواهد کرد، تقاطع میدان نماز در سال‌های آینده به‌صورت غیرهمسطح به بهره‌برداری رسیده و مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

قاری قرآن ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح ولیعصر طبق قراردادی که با پیمانکار بسته‌شده بود باید شهریورماه سال 98 به‌صورت کامل تکمیل‌شده و به بهره‌برداری برسد، دهانه پل ولیعصر ازلحاظ مهندسی پل‌سازی از پروژه‌های ویژه در سطح کشور است، وجود ایستگاه مترو و قالب‌بندی‌های پل بهره‌برداری از این پل را با کندی روبه‌رو کرده است.

وی ابراز کرد: اتصال بلوار فردوسی به پیامبر اعظم(ص) علی‌رغم نوسانات بازار میلگرد تا پایان سال در بخش اول تا 30 درصد و فاز نخست آن یعنی زیرگذر اصلی به‌صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید، این پروژه در سال 98 به‌صورت کامل تکمیل و بهره‌برداری می‌رسد. با این اقدام محور فردوسی از شمال و جنوب وارد منطقه چهار می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم اضافه کرد: اتصال بلوار جمهوری به بلوار بنی فضل و اتصال به رینگ اصلی شهر از پروژه‌های شاخص شهرداری قم در سال 98 بوده که 20 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته‌شده است، بلوار جمهوری در فاز بعدی خود به‌صورت مستقیم و یکپارچه به بزرگراه امام علی(ع) متصل می‌شود.

قاری قرآن تأکید کرد: در سال 97، 710 پروژه تعریف‌شده بود که در سال 98 این پروژه‌ها با بیش از 730 پروژه رسیده است، بیش از 70 درصد پروژه‌های شهرداری در سال 96 به مرحله اجرا نهایی رسید، در سال 97 نیز خیز و رشد پیشرفت پروژه‌های شهرداری در حدود 30 درصد بود، مشکلات ارزی مهم‌ترین عامل در کندی و توقف پروژه‌های شهرداری در سال جاری بوده است.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در دو سال آینده تمام نیازهای شهر به آسفالت برطرف شود، سال گذشته بیش از 300 هزار تن آسفالت در سطح شهر قم توزیع شد، امسال علی‌رغم افزایش چهار برابری قیمت قیر و آسفالت تاکنون 194 هزار تن آسفالت در سطح مناطق قم توزیع‌شده است. سال آینده نیز پیش‌بینی می‌شود در بهترین حالت 200 هزار تن آسفالت در قم توزیع شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: در سال 96، ضریب پلوس پیمانکاران مثبت 20 بوده در حالی که امروز پلوس پیمانکاران به 70 درصد رسیده که به نوبه خود امکان اجرای پروژه‌های شهرداری را به دلیل افزایش هزینه‌های جانبی به شدت کاهش داده است.

قاری قرآن با اشاره به وضعیت متروی قم اضافه کرد: فاز نخست متروی قم 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انتظار می‌رود بخش ساختمانی فاز نخست خیط یک متروی تا شهریورماه سال 98 به‌صورت کامل تکمیل شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار