با حضور ۲۰ هنرمند از سراسر کشور
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم گفت: کارگاه طراحی المان گنجشک بهاری ۱۵ اسفند با حضور ۲۰ هنرمند از سراسر کشور در قم برپا می‌شود.
کد خبر: ۷۲۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵ 04 March 2019

به گزارش تابناک قم، سیدمحمد موسوی‌منش با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که کلان‌شهرها در ایام نزدیک سال جدید انجام می‌دهند کارگاه‌ها و ورک‌شاپ‌های هنری شهری است، اظها کرد: برای اینکه یک فضای هنری شهری داشته و به کیفیت محیطی شهر کمک کنیم با توجه به مقتضیات شهر که مذهبی و زائرپذیر است و با توجه به ظرفیت بارگاه حضرت معصومه(س)، موضوعات مختلفی را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در حوزه کارگاه هنری شهری بعد از بررسی‌ها به موضوع پرنده و انار رسیدیم، خاطرنشان کرد: برای اینکه حس و حال معنوی و روحانی شهر را داشته باشیم طرح پرنده نهایی شد و بعد از رایزنی‌ها و صحبت با هنرمندان استان به این نتیجه رسیدیم که از طرح گنجشک با تغییراتی مختصر در فرم استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم گفت: از طریق فراخوان محدود از هنرمندانی که در سطح کشور کارهای ورک‌شاپی انجام می‌دهند و سرعت عملکرد دارند با هماهنگی نهادهای استان‌های دیگر در نهایت سفارش کار انجام شد و ۸۰ نفر از هنرمندانی که کار ورک‌شاپی انجام می‌دهند احصا شده و سفارش کار انجام شد.

وی ادامه داد: پس از دریافت طرح‌ها تیم داوری انجمن هنرهای تجسمی و نیروهای سازمان زیباسازی، داوری آثار را انجام دادند و در نهایت از این ۸۰ طرح ۲۰ طرح انتخاب و سفارش انجام کار صورت گرفت.

وی با بیان اینکه به موازات دریافت طرح‌، ساخت گنجشک‌ها هم در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: ساخت به اتمام رسیده و در محوطه شهرداری استقرار گنجشک‌ها انجام شده است.

موسوی‌منش خاطرنشان کرد: ۱۵ اسفند ورکشاپ آغاز شده و از ساعت ۹ صبح ۲۰ هنرمند منتخب حضور یافته و طراحی‌ها را ظرف یک روز انجام می‌دهند که اگر کار تمام نشد تمدید پروژه در روز دوم در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت در انتخاب هنرمندان، انتخاب افراد بومی بوده است تا بتوانیم ظرفیت‌های هنرمندان طراحی شهر را نیز بالا ببریم گفت: بعد از روز ۱۷ اسفند کارگاه جمع‌آوری شده و از ۲۴ اسفند نصب در مکان ها انجام می‌شود که اولویت اکران در ورودی‌های شهر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار