معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قم: هرسال مبلغی به‌عنوان عیدی برای مددجویان در نظر گرفته می‌شد که در سال ۹۸ با احتساب قیمت گوشت، ۵۰ تن گوشت خریداری‌شده و به‌عنوان عیدی به افراد تحت حمایت داده خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷ 04 March 2019

به گزارش تابناک قم، عباس جوشقانیان در نشست خبری با موضوع ارائه گزارش آمار، عملکرد و اعلان برنامه‌های جشن نیکوکاری سال 1397 که در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: در سال 97 به دلیل شرایط بحرانی اقتصادی، وضعیت معیشت مددجویان دچار نوسان شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قم با اشاره به حالت آماده‌باش کلیه ظرفیت‌های درون‌سازمانی در راستای پذیرش مددجویان تصریح کرد: با حداکثر توان در جستجوی خلق منابع جدید در جهت رشد درآمد خانواده‌های تحت حمایت هستیم.

وی با تأکید بر جایگزین سرفصل‌های معیشتی به‌جای سرفصل‌های کاری و جذب 5 مرحله اعتبارات فوق‌العاده برای استان خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین اقدامات ما این بوده که در سال جاری هیچ‌کدام از مددجویان در نوبت دریافت وام، جهیزیه و مساعدت قرار نگرفتند.

جوشقانیان با اشاره به وضعیت رو به تعالی استان قم تصریح کرد: در سه ماه مهر، آبان و آذر تعداد 5 هزار و 200 خانواده به افراد تحت حمایت کمیته امداد اضافه شدند.

وی با تأکید بر جمعیت 3.2 درصد تحت پوشش کمیته امداد استان قم گفت: تنها 25 درصد از سالمندان در سراسر کشور تحت حمایت کمیته امداد هستند درحالی‌که 15درصد سالمندان تحت حمایت، مربوط به استان قم هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قم با اشاره به طرح‌های اجراشده و کمک‌های مالی مردم به کمیته امداد عنوان کرد: هرسال مبلغی به‌عنوان عیدی برای مددجویان در نظر گرفته می‌شد که در سال 98 با احتساب قیمت گوشت، 50 تن گوشت خریداری‌شده و به‌عنوان عیدی به افراد تحت حمایت داده خواهد شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مددجویان تصریح کرد: سرانه اردوی سفر مشهد مقدس 300 هزار تومان در نظر گرفته شد؛ همچنین سرانه اردوهای آموزشی تفریحی هر نفر مبلغ 150 هزار تومان تخصیص داده شد.

حسن هرمز با اشاره به اعزام 280 نفر از مددجویان به اردوی راهیان نور تصریح کرد: طرح فلاح با محوریت‌های آموزشی، احکام و عقاید، سبک زندگی و مسائل اجتماعی در منازل به مدت 75 دقیقه به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

50 مسکن به مددجویان قم اهداء شد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قم نیز در این جلسه با اشاره به اجرایی شدن 225 طرح در روستاهای اطراف تصریح کرد: 501 طرح در مورد زنان سرپرست خانوار و 618 طرح در مورد مردان تحت حمایت اجرا شد که بیشتر این مردان فرزندان همان زنان تحت حمایت بودند.

مهرداد مصلح با اشاره به 5 هزار و 368 طرح کلی در استان در موارد مختلف خاطرنشان کرد: در سال جاری هزار و 575 مورد آموزش مهارتی در قالب مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی اشتغال و 47 مورد آموزش کاریابی به مددجویان ارائه شد.

وی با اشاره به پرورش زردآلو در یکی از روستاهای اطراف استان افزود: در راستای اجرایی شدن طرح چیپس میوه، با تهیه 5 دستگاه و تحویل آن به زنان سرپرست خانواده به رونق اقتصادی این خانواده‌ها کمک می‌کنیم.

مدیر مسکن و ساختمان کمیته امداد استان قم نیز در این جلسه با اشاره به خرید 50 مسکن برای مددجویان در سال جاری خاطرنشان کرد: 2800 نفر از افراد تحت حمایت فاقد مسکن هستند که برای تعدادی از آن‌ها مسکن تهیه‌کرده و سند را به نام مددجو منتقل کردیم.

یوسف رشیدی با اشاره به زیربنا 55 تا 65 متری مسکن‌های ساخته‌شده توسط کمیته امداد تصریح کرد: درصدد اعطای 30 واحد مسکن در سال 98 به مددجویان هستیم که هزینه آن بالغ‌بر 17 میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار