معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: 12 هزار تن درسالجاری دربرنامه های نهضت سواد آموزی شرکت کردند، که چهار هزار تن از آنان به جمع باسوادان استان پیوستند.
کد خبر: ۷۲۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸ 04 March 2019

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا قاسمی نیا درآخرین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم درسالجاری اظهار داشت: یکی از عوامل مهم در بروز آسیب های اجتماعی اعم از اعتیاد و طلاق بیسوادی است، و با باسواد شدن افراد یک گام به سوی ریشه کن کردن آسیب ها پیش رفته ایم.

در پنج سال گذشته تعداد باسوادان گروه سنی 10 تا 49 سال استان با رشد 2 درصدی از 93.5 به 95.5 درصد رسیده که یک درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه زنان رکن رکین خانواده و اجتماع و خط مقدم مبارزه با آسیبهای اجتماعی به شمار می آیند، بیان داشت: 85 درصد از افراد باسواد شده در سال جاری بانوان می باشند.

قاسمی نیا همچنین با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی سواد رایانه و دیجیتال برای سواد آموران مقطع انتقال و پایه های چهارم، پنجم و ششم گفت: امسال نیز برای دومین سال پیاپی این دوره برگزار و 100 تن از سواد آموزان یاد شده کار با رایانه و همچنین دستگاه های خودپرداز بانکی را در راستای تحقق دولت الکترونیک فرا گرفتند.

وی همچنین مهارت آموزی و آموزش حرفه های مختلف را از جمله برنامه های سواد آموزی عنوان کرد، و افزود: پنج محل یادگیری مهارت های فنی، طی سال 97 توسط حوزه معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم راه اندازی شد.

قاسمی نیا، همچنین با تبیین انتظارات سواد آموزی قم برای سال 98 خاطر نشان کرد: برگزاری به موقع و هر سه ماه یک بار جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی بخش به ریاست بخشداران بخشهای پنج گانه و همچنین شورای شهرستان به ریاست فرماندار از مطالبات ما در سال آینده است.

وی تصریح کرد: شناسایی بیسوادان برای حضور در دوره سوادآموزی و کلاس های اول، دوم و سوم و همچنین کم سوادان جهت ادامه سواد آموزی از طریق دوره انتقال نیز از جمله موارد مهم و ضروری برای اهتمام و توجه بیش از پیش مسئولان در سال جدید و پیش رو می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار