رئیس پلیس آگاهی استان قم با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، هشدارهای پلیسی را به شهروندان ارائه کرد.
کد خبر: ۷۲۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۷ 07 March 2019

به گزارش تابناک قم، سرهنگ احمد کرمی اظهار کرد: هنگام خريد در مراكز فروش از كارت هاي اعتباري و عابر بانك براي خريد استفاده و از قرار دادن رمز در کنار آن خودداري کنيد.

وی افزود: در فروشگاه هايي كه امكان پرداخت الكترونيكي وجود دارد، از دادن اطلاعات كارت خود به فروشنده خودداري و شخصاً رمز عبور و مبلغ پرداختي را وارد کنيد، همواره سعی کنید بيشتر از نياز روزانه وجه نقد به همراه نداشته باشيد و از به همراه داشتن طلا و جواهر و اشياء غير ضروري گران قيمت پرهيز شود.

رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: كيف تان را در دستي كه آزاد است نگه داريد و اطمينان حاصل كنيد كه با امنيت كامل و محكم آن را نگه داشته ايد و چنانچه كيفتان دزدیده شد، آن را رها كنيد تا مورد حمله قرار نگيريد ويا به دنبال كيف كشيده نشويد.

وی بیان کرد: در اماكن پرتردد مراقب تماس بدني افراد ناشناس با خود باشيد و نیز در مراكز خريد با ازدحام جمعيت مراقب كيف دستي و اشياء همراه خود باشيد.

سرهنگ کرمی خاطرنشان کرد: حتي الامكان از وسايل نقليه عمومي استفاده کنید و در صورت استفاده از خودروي شخصي آن را در پارکينگ عمومي پارک کنيد همچنین در صورت عدم دسترسي به پارکينگ، خودرو خود را در محل هاي قابل ديد و مکان های مطمئن پارك و از تجهيزات ايمني و تأخيري همانند قفل پدال و فرمان استفاده کنيد.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: همواره از قرار دادن مدارک و اشياء قيمتي در داخل خودرو خودداري شود و هنگام ترك اتومبيل دقت كنيد كه درب ها و شيشه‌ها كاملاً بسته باشد.

وی گفت: بعضی از والدین فرزند خود را در داخل ماشین تنها گذاشته که این خود می تواند زمینه یک مشکل و حتی سرقت باشد پس بنابراین با اطمينان از اينكه فرزند خردسال شما در خودرو نشسته اتومبيل را رها نكنيد.

سرهنگ کرمی افزود: جدا كردن پنل و همراه بردن آن يكي از راه هايي است كه موجب مي شود سارقان كمتر به سراغ ضبط هاي بدون پنل و يا اصطلاحاً خالي بروند، هنگام ترك اتومبيل از به جاي گذاشتن سند، كارت و ساير اوراق شناسايي و اموال با ارزش در داخل آن خودداري کنيد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم در پایان به شهروندان توصیه کرد: سعي کنيد زمان خريد مديريت شود تا در مواقع ازدحام و شلوغي بازار و معابر اقدام به خريد نکنيد و همچنین از قبول نوشيدني و مواد غذايي از افراد ناشناس خودداري و مراقب افرادي كه تحت عنوان مامور قصد كنترل چك پول و اشياء خريداري شده شما را دارند، باشيد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار