یکی از مراجع تقلید از توهین به شورای عالی حوزه از سوی برخی افراد کم اطلاع یا بی اطلاع به شدت انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۲۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۹ 07 March 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به اینکه برخی افراد کم اطلاع یا بی اطلاع طبق شنیده ها به شورای عالی حوزه اهانت کرده‌اند گفت: شورای عالی حوزه های علمیه منتخب مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: اگر کسی به شورای عالی توهین کرده و یا مطلبی خلاف واقع را بیان کند به مراجع تقلید و رهبر بزرگوار انقلاب توهین کرده است چرا که حکم اعضای شورا را رهبری امضا کرده اند.

این مرجع تقلید با اشاره به سخنی از امام راحل که فرمودند «کسانی که به مراجع اهانت کنند، از ولایت خدا خارج می شوند و داخل ولایت شیطان می شوند» بیان کرد: افرادی که چنین سخنانی را مطرح می‌کنند باید مراقب باشند که چه می گویند.

وی در ادامه به مسئله جوانگرایی اشاره کرد و گفت: جوانگرایی به این معنا نیست که پست کلیدی را به جوانی که بی تجربه یا کم تجربه است سپرده شود. باید در ابتدای امر مدیریت های کوچکتر به جوان‌ها سپرده شده تا کسب تجربه کنند و سپس برای تصدی مسؤولیت های مهمتر آماده شوند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در دین مبین اسلام جوانان از اهمیت زیاد و جایگاه والایی برخوردار هستند گفت: نباید مسئله جوانگرایی بد تفسیر شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار