آیت الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان مسئله نفوذ دشمن در نهادها و مراکز علمی و حساس کشور را بسیار مهم و هوشیاری مسئولان را خواستار شدند.
کد خبر: ۷۲۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۳ 08 March 2019

به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، آموزش و پرورش را از وزارتخانه‌های مهم و حساس کشور برشمرد و گفت: دشمن همه تلاش خود را به کار بسته تا به این وزارت خانه آسیب برساند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید به برنامه‌های درسی، معلمان و دانش آموزان نظارت کافی داشته باشد، اگر این نظارت صورت بگیرد کسی نمی‌تواند به این وزارتخانه آسیب برساند.

استاد سطوح عالی حوزه مسئله نفوذ را بسیار مهم دانست و گفت: ما در طول تاریخ شاهد نفوذ بودیم، حتی بیوت مراجع گذشته از این مسئله در امان نبوده‌اند و افرادی به عنوان عامل استکبار و استعمار نفوذ داشته‌اند.

وی افزود: بنابراین نمی‌توان گفت در وزارتخانه‌ای مانند آموزش و پرورش با این همه نیرو، دشمن در صدد نفوذ نباشد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه آموزش و پرورش را منبع سعادت یا شقاوت یک جامعه دانست و تأکید کرد: دشمن برای جوانان و کودکان ما نقشه کشیده است و اگر خدای ناخواسته غفلت کنیم جبران ضررها مشکل خواهد بود.

وی گفت: از نظر تشکیلات ارتباط آموزش و پرورش با حوزه علمیه بیشتر شود، چرا که در حوزه علمیه افرادی هستند، دارای طرح و برنامه سازنده برای آموزش و پرورش دارند که می‌توان از آنها استفاده کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساخت: ارتباط با حوزه و روحانیت و استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه برادران و خواهران را توسعه دهید و در قالب همایش‌ها، سمینارها و کرسی‌های آزاداندیشی ابعاد علمی و فرهنگی و تربیتی فعالیت‌های را مورد بحث و بررسی قرار دهید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رعایت اعتدال در مواجه با اهل سنت در استان‌های سنی نشین را مورد تأکید قرار داد و گفت: حفظ وحدت و احترام به مقدسات شیعه و سنی موجب آسایش و آرامش در تعلیم و تربیت می‌شود البته حفاظت از آموزه‌های شیعی و جلوگیری از افکار افراطی وظیفه مسئولان دستگاه تعلیم و تریبت اسلامی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار