مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم:
روحانی گفت: در استان قم ۴۰۸ کانون فرهنگی مجوز دار داریم که ۳۷۴ کانون برای برادران و مابقی برای خواهران است، کانون های دیگری نیز به صورت غیررسمی داریم که با احتساب آنها تعداد کانون های استان به ۶۲۰ کانون می رسد.
کد خبر: ۷۲۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰ 08 March 2019

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین «سعید روحانی» در همایش نقش کانون های مساجد در گام دوم انقلاب در بیست و ششمین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد امروزه به یک درخت تنومند تبدیل شده و یکی از دلایل این رشادت و ایستادگی کانون ها به برکت همکاری و همدلی ائمه محترم جماعات مساجد بوده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم بیان داشت: در ابتدا که کار و فعالیت را آغاز کردیم نیاز بود که کادرسازی کنیم و بعد از آن به دنبال شبکه سازی در مساجد رفتیم و امروز شاهد هستیم که بسیاری از کارهای استانی و کشوری در عرصه مساجد بر دوش کانون های فرهنگی هنری مساجد گذاشته می شود که نشان دهنده جایگاه آن است.

وی با تاکید بر حضور موثر و انقلابی در فضای مجازی گفت: سواد رسانه ای امر بسیار مهمی بود که نیاز است خانواده ها و مسجدی ها با آن آشنا شوند که به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم، در 100 مسجد استان، دوره سوادرسانه ای برگزار و مورد استقبال گسترده قرار گرفت.

روحانی با بیان اینکه باید از جوانان حمایت کرده و به آنها اعتماد کنیم گفت: اگر حمایت ما از این قشر در مساجد بیشتر شود حضور آنها پرشورتر می شود، درست است که اقدامات بسیاری انجام داده ایم اما هنوز مطلوب نیست و هنوز شاید جوانان فضا را برای کار مهیا نمی دانند که نیازمند حمایت و تشویق ائمه جماعات برای حضور بیشتر جوانان در کانون ها و مساجد هستیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم تاکید کرد: کانون های فرهنگی پذیرای همگان است و کانون فرهنگی این ظرفیت را دارد که همه را در بر می گیرد و هیچ سلیقه شخصی و با سیاسی را در کارها مداخله نمی کند، کانون های فرهنگی مساجد جای همه جوانان با هر عقاید و شخصیت است.

روحانی گفت: در استان قم 408 کانون فرهنگی مجوز دار داریم که 374 کانون برای برادران و مابقی برای خواهران است، کانون های دیگری نیز به صورت غیررسمی داریم که با احتساب آنها تعداد کانون های استان به 620 کانون می رسد.

وی با بیان اینکه علاوه بر شهر در روستاها نیز رفته ایم گفت: 117 کانون روستایی در قم فعال است و از سوی دیگر در زمینه کتابخوانی نیز 187 کتابخانه مخزن دار و 120 کتابخانه باز دایر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار