مدیر مجمع الفکر الاسلامی با اشاره به شاخص‌های حوزه علمیه مطلوب، گفت: حوزه‌های علمیه طلاب را براساس نیازهای روز جهان تربیت کنند.
کد خبر: ۷۲۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴ 11 March 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلام عباس رفیع در نشست خبری آغاز ثبت‌نام مدرسه امام زین‌العابدین(ع) تحت اشراف آیت‌الله اراکی، با موضوع" حوزه علمیه مطلوب" که در سالن جلسات مطالعات تقریبی برگزار شد، اظهار داشت: هدف از تشکیل و تأسیس این مدرسه علمیه تربیت طلاب بر اساس اقتضائات و نیازهای روز بوده است.

تربیت طلاب براساس نیازهای روز جهان

وی افزود: آشنایی با زبان‌های روز دنیا، تکنولوژی و شبکه‌های بزرگ اجتماعی، آموزش مهارت‌های مطالعاتی به دلیل کمبود وقت و زمان، تسلط با مهارت‌های زندگی و دیگر علوم نیز از مهم‌ترین شاخص‌های مدرسه علمیه امام زین‌العابدین(ع) است.

مدیر مدرسه امام زین‌العابدین(ع) گفت: مدرسه امام زین‌العابدین(ع) در دو بعد فرهنگی و آموزشی فعالیت‌های خود را آغاز کرده است، یکسان‌سازی روش تدریس از ویژگی‌های مهم این مدرسه در مقوله آموزش است، برگزاری امتحانات جامع هفتگی در پایان هر هفته برای حفظ آمادگی برای امتحانات پایان سال و اساتید ناظر بر برنامه‌های مطالعاتی و مباحثاتی از ویژگی‌های دیگر آموزشی این مدرسه علمیه است.

رفیع با اشاره به بعد فرهنگی مدرسه امام زین‌العابدین(ع) گفت: آموزش انواع مهارت‌های آموزشی و زندگی از برجستگی‌های فرهنگی مدرسه امام زین‌العابدین(ع) است، همچنین برای هرکدام از طلاب این مدرسه پرونده مهارتی تشکیل‌شده است.

وی ابراز کرد: تقویت بعد پژوهشی طلاب از رویکردهای مهم این مدرسه است، تشکیل انجمن‌های علمی و راه‌اندازی ایستگاه کتاب برای تقویت روحیه کتاب‌خوانی از دیگر سیاست‌های این مدرسه برای ارتقای سطح پژوهشی طلاب مدرسه امام زین‌العابدین است.

تربیت طلاب براساس نیازهای روز جهان

مدیر مجمع الفکر الاسلامی ابراز کرد: هر هفته دو روز کلاس تربیت‌بدنی و برنامه‌های ورزشی برای تقویت قوای جسمانی و روحیه نشاط طلاب برنامه‌ریزی‌شده و اجرا می‌شود، وجود مشاور کارآزموده در مدرسه و رصد و راهنمایی طلاب از اقدامات ارزنده‌ای بوده که در این مدرسه راه‌اندازی شده است.

رفیع خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های مهارت‌های کاربردی اخلاق از نگاه اسلامی از برنامه‌های دیگر این مدرسه است، هر ماه کلاس‌های سیاسی در مدرسه امام زین‌العابدین(ع) برگزار می‌شود، برای تقویت روحیه کار و تلاش و مسئولیت‌پذیری در بین طلاب، طلبه‌های این مدرسه در طرح خادم یاری حضرت حجت(ع) تمام فعالیت‌های خدماتی حوزه را انجام می‌دهند.

مدیر مدرسه امام زین‌العابدین(ع) تصریح کرد: رسیدن به حوزه علمیه مطلوب و تربیت طلاب بر مبنای نیازهای روز جهان مهم‌ترین اهداف آموزشی و تربیتی حوزه علمیه امام زین‌العابدین(ع) است. آشنایی به زبان‌های روز دنیا و تکنولوژی نیاز حوزه‌های علمیه است.

تربیت طلاب براساس نیازهای روز جهان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار