مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه مجموعه ورزشی پیامبر اعظم(ص) با اعتباری بالغ بر 270 میلیارد ریال به 98 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه در فروردین‌ماه سال آینده هشت هزار متر مربع به فضای ورزشی قم افزوده می‌شود.
کد خبر: ۷۲۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۲ 11 March 2019

به گزارش تابناک قم، دکتر رسول منعم در نشست خبری با رسانه های استان قم با اشاره به برنامه های ورزش استان گفت: ورزش قم در بخش عمرانی پروژه‌های جدیدی را در آینده در اختیار خواهد داشت به طوری که طرح مجموعه ورزشی پیامبر اعظم (ص) قریب بر ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره برداری از این پروژه ۸ هزار متر به فضای ورزش قم افزوده می‌شود و زمان بهره برداری از آن فروردین ۹۸ خواهد بود.

۳ پروژه ورزشی در قم افتتاح می‌شود

وی افزود: ۲ پروژه از محل ماده ۲۷ واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی در قم واگذار شده که استخر مجموعه ورزشی تختی و سالن سوده این پروژه‌ها را تشکیل می‌دهند که استخر ورزشگاه تختی به زودی به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم گفت: در موضوع اجرای ماده ۱۰ در زمینه واگذاری فضاها به خیرین ورزشی این رویکرد وجود دارد که خیران شناسایی شوند و در زمینه ورزش از آن استفاده شود و این اقدام را به طور جدی دنبال می‌کنیم چنان که در استان‌های دیگر در این حوزه اقدامات مؤثری صورت گرفته است.

منعم بیان داشت: در حوزه روستایی در بخش عمرانی، تکمیل و تجهیز خانه‌های روستایی ۶۸ خانه ورزش روستایی تجهیز شده اند و ۳۰ خانه روستایی دیگر امسال آماده می‌شوند. همچنین احداث خانه جوانان با زیربنای ۵۰۰ متر و پیشرفت ۸۰ درصد در اردیبهشت آینده در کهک و بخش خلجستان وجود دارد و در اختیار سمن‌ها قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در حوزه ورزشی برنامه‌هایی در دستور کار است که فعال نمودن ورزش محلات، ورزش کارگری و ورزش بانوان در این شورا مورد پیگیری قرار می‌گیرد و در این زمینه نیازمند حمایت دستگاه‌ها هستیم. کمیته ورزش همگانی، محلات، روستایی، بانوان و کمیته بودجه و اعتبار زیر مجموعه این شورا هستند تا بتوانیم خروجی آن را در خدمت ورزش قم قرار دهیم.

۳ پروژه ورزشی در قم افتتاح می‌شود

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با بیان این که کمیته‌ای برای شناسایی استعدادهای ورزشی برای حضور در المپیک و بازی‌های آسیایی تشکیل خواهد شد، تصریح کرد: در حوزه هیأت‌های ورزشی و تخصیص اعتبار مالی به هیئت‌های ورزشی، توصیه این است که هیئت‌ها با برنامه ورود کنند و توزیع اعتبار به این هیئت‌ها بر اساس برنامه‌ای که هیئت‌ها اعلام می‌کنند دارد و توصیه من به هیئت‌های ورزشی این است که در این زمینه برنامه‌های خود را ارائه دهند.

سند اوقات فراغت جوانان قم تدوین می شود

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در راستای تدوین سند اوقات فراغت جوانان اظهار کرد: در راستای اجرای این سند نیازمند مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی هستیم که امیدواریم بتوانیم این هدف را محقق سازیم.

منعم به فعالیت 42 سمن در استان قم اشاره کرد و ادامه داد: تامین زمینه و بسترهای مورد نیاز برای افزایش فعالیت این سمن‌ها دنبال می‌شود و با توجه به اینکه دولت برای اشتغال سمن‌ها تسهیلاتی را درنظر گرفته است، سمن‌های دارای مجوز استان با ارائه طرح‌های اقتصادی خود می‌توانند از تسهیلات بانکی چهار درصدی بهره‌مند شوند.

وی احیا و توسعه برنامه‌های خانه‌های جوان در راستای ارتقاء فعالیت سمن‌ها را اولویت اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم برای سال آینده دانست و گفت: در این اداه‌کل تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت‌های موجود بیشترین و بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار