رئیس سازمان محیط‌زیست قم با تأکید بر وضعیت نامطلوب دریاچه نمک و ادامه خشکی دامنه‌دار این حوزه آبی گفت: متأسفانه وضعیت دریاچه نمک ازنظر زیست‌محیطی نسبت به ۵ سال گذشته بسیار وخیم‌تر شده است.
کد خبر: ۷۲۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲ 18 March 2019

به گزارش تابناک قم، سید‌‌رضا موسوی‌مشکینی در جلسه شورای معادن که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نگرانی‌های مهم دغدغه‌مندان محیط‌زیست، شکل و نحوه سرمایه‌گذاری در حوزه مهم و حساس آبی دریاچه نمک است.

وی با اشاره به مسئله سرمایه‌گذاری معدنی و گردشگری در دریاچه نمک افزود: بررسی‌های سازمان محیط‌زیست بر واحدهای گردشگری فعال در حوزه دریاچه نمک هنوز به پایان نرسیده و نمی‌توان نسبت به آینده فعالیت‌های انجام‌شده نظر قطعی داد.

رئیس سازمان محیط‌زیست استان قم با تأکید بر وضعیت نامطلوب دریاچه نمک و ادامه خشکی دامنه‌دار این حوزه آبی عنوان کرد: متأسفانه وضعیت دریاچه نمک ازنظر زیست‌محیطی نسبت به 5 سال گذشته بسیار وخیم‌تر شده است.

موسوی مشکینی با اشاره به حساسیت‌های سرمایه‌گذاری در دریاچه نمک تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در دریاچه نمک همراه با آسیب‌های زیست‌محیطی ویژه بوده و در صورت برهم خوردن اکوسیستم آبی دیگر امکان بازگشت به گذشته وجود نخواهد داشت.

رئیس سازمان محیط‌زیست استان قم ابراز کرد: در استخراج و اکتشاف از منابع معدنی و جاذبه‌های گردشگری دریاچه نمک باید نگاه آینده‌نگرانه‌ای را دنبال کرد چراکه ممکن است استفاده اقتصادی از این ظرفیت خسارت‌های جبران‌ناپذیر زیست‌محیطی را به استان تحمیل کند.

وی تأکید کرد: در وضعیت کنونی دریاچه نمک منشأ گردوغبار نیست اما با ادامه روند فعلی در آینده نه‌چندان دور این دریاچه به مهم‌ترین منشأ گردوغبار استان و 25 میلیون نفر از جمعیت ساکن در محدوده آن تبدیل خواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار