مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم، گفت: آتش سوزی های وسیع روز گذشته مراتع این استان با کمک نیروهای امدادی و مردم مهار شد.
کد خبر: ۷۵۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 08 June 2019

به گزارش تابناک قم، محسن اوروجی گفت: به دلیل بارندگی‌های خوب چند ماه گذشته شاهد پوشش مناسب گیاهی در مراتع استان هستیم که با گرم شدن هوا، این مراتع مستعد آتش سوزی شدند.

وی با اشاره به تعطیلی چند روزه و افزایش حضور مردم در دامن طبیعت ادامه داد: متأسفانه به دلیل سهل انگاری در روشن کردن آتش و بی توجهی به خاموشی آن، روز گذشته چند مورد آتش سوزی در مرتع‌های استان رخ داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم، با بیان اینکه این آتش سوزی‌ها چندین منطقه استان را درگیر کرد، اظهار داشت: با حضور به موقع نیروهای مردمی، منابع طبیعی و بخشداران استان، این آتش سوزی‌ها مهار شد.

اوروجی، وسعت آتش سوزی‌های صورت گرفته در مراتع استان را قابل توجه دانست و گفت: میزان و وسعت دقیق خسارت‌های وارد شده به منابع طبیعی بر اثر این آتش سوزی‌ها در حال برآورد است.

وی با تاکید بر ضرورت دقت در روشن کردن آتش در طبیعت افزود: از همه مردم و همشریان عزیز تقاضا داریم تا در صورت نیاز به روشن کردن آتش پیش از ترک محل از اطفا کامل آتش اطمینان حاصل نمایند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار