معاون شهردار قم:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: از حدود پنج هزار و ۸۰۰ دستگاه تاکسی فعال در این شهر، یک هزار و ۷۰۰ دستگاه عمر بالای ۱۰ سال دارد که طبق قانون فرسوده محسوب شده و باید نوسازی شود.
کد خبر: ۷۵۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ 09 June 2019

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان افزود: از آبان ماه سال ۹۶ سایت نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور فقط به صورت نقدی اقدام به فروش تاکسی می‌کند که با توجه به قیمت بالای خودرو، نوسازی تاکسی‌ها از توان رانندگان خارج است.

وی ادامه داد: اکنون اگر راننده‌ای قصد نوسازی تاکسی خود را داشته باشد باید برای یک دستگاه پژو ۶۶۰ میلیون ریال و برای یک دستگاه سمند ۶۸۰ میلیون ریال بپردازد و هیچ گونه تسهیلاتی بابت نوسازی به رانندگان ارائه نمی‌شود و به دلیل ناتوانی رانندگان، در این ۲ سال اقدامی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی قم صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: قبل از آبان ماه سال ۹۶، قیمت یک دستگاه تاکسی پژو ۳۰۵ میلیون ریال و قیمت یک دستگاه سمند ۳۱۰ میلیون ریال بود که با احتساب ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات و حدود ۵۰ میلیون ریال ارزش تاکسی فرسوده، هر راننده‌ای با آورده ۵۰ میلیون ریال می‌توانست نسبت به نوسازی خودروی خود اقدام کند اما اکنون دیگر چنین شرایطی مهیا نیست.

ذاکریان با اشاره به اینکه طی سال‌های ۹۵ و ۹۶، حدود یک هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی در قم نوسازی شد ابراز امیدواری کرد: با توجه به مبحث آلودگی هوا که یکی از معضلات کلانشهرها از جمله قم می‌باشد، تدبیری از سوی سازمان شهرداری‌ها و وزارت کشور اندیشیده شود تا رانندگان بتوانند به راحتی اقدام به نوسازی تاکسی‌های فرسوده خود کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در بخش دیگری از این گفت و گو افزود: هم اکنون حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری در ۱۴ خط قم فعال است که از این بین، حدود ۱۷۰ دستگاه اتوبوس تا آبانماه امسال از رده خارج می‌شود که نیازمند نوسازی است.

ذاکریان با اشاره به اقدام‌های شهرداری قم در خصوص نوسازی این تعداد اتوبوس گفت: در سال ۹۶، ۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری شد، اواخر سال گذشته نیز قرارداد خرید ۲۳ دستگاه اتوبوس منعقد و ۶ دستگاه اتوبوس تحویل شد، همچنین قرارداد خرید ۱۰۴ دستگاه اتوبوس دیگر منعقد گردید که ۴۰ دستگاه از این تعداد شب سال تحویل ۹۸ وارد چرخه حمل و نقل عمومی قم شد، حدود پنج دستگاه به تازگی وارد شده و بقیه نیز به مرور و تا آبانماه امسال وارد خطوط اتوبوسرانی این شهر خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین بازسازی اساسی ۱۲۰ دستگاه اتوبوس درون شهری قم که پنج سال از عمر آنها می‌گذرد در دستور کار شهرداری قم قرار گرفته و این کار نیز به مرور انجام می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار