رئیس اتحادیه سوهانی و حلوایی استان قم با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با استانداری و شورای تأمین استان گفت: حدود ۲ سال از اعلام واگذاری زمین به اتحادیه سوهان گذشته اما هنوز این زمین‌ها در اختیار اتحادیه قرار نگرفته است.
کد خبر: ۷۵۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ 09 June 2019

به گزارش تابناک قم، وجود بیش از 350 کارگاه تولیدی سوهان و عرضه آن در 150 مغازه سوهان فروشینشان از نقش بالای این حرفه در قم مهد سوهان کشور دارد.

اما افزایش قیمت روغن، شکر، پلاستیک، بادام و پسته سبب افزایش بهای سوهان در قم و کاهش قدرت تولید توسط تولیدکنندگان و به‌تبع کاهش قدرت خرید مردم شده است که همین امر بسیاری از تولیدکنندگان سوهان را در معرض تعطیلی قرار داده است.

سوهان هویت و شناسنامه استان قم محسوب می‌شود و علی‌رغم اینکه صادراتی در این زمینه در سال‌های گذشته به‌واسطه شکل‌گیری خوشه سوهان در قم رخ‌داده ولی همچنان آینده گنگی برای این حرفه در قم پیش‌بینی می‌شود.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل رونق سوهان در قم را می‌توان در واگذاری زمین‌ها و کارگاه‌هایی از شهرک‌های صنعتی استان به‌منظور کاهش مالیات، دسترسی‌های آسان‌تر، صنعتی شدن و غیره جستجو کرد، به‌نحوی‌که به گفته رئیس اتحادیه سوهانی و حلوایی استان قم تنها با برپا شدن یک کارگاه سوهان‌پزی در شهرک شهاب 150 کارگر از بیکاری نجات می‌یابند.

اصغر جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به واگذاری برخی از قطعات اراضی شهرک شهاب به اتحادیه سوهان استان اظهار داشت: حدود 2 سال از اعلام واگذاری زمین به اتحادیه سوهان گذشته اما هنوز این زمین‌ها در اختیار اتحادیه قرار نگرفته است.

رئیس اتحادیه سوهانی و حلوایی استان قم با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با استانداری و شورای تأمین استان، خاطرنشان کرد: علی‌رغم مکاتبات انجام‌شده در خصوص واگذاری زمین‌های شهرک شهاب هیچ‌کدام از مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی پاسخگو نیستند.

وی با تأکید بر اینکه پروژه سوهان استان قم جزء پروژه‌های مگا قلمداد می‌شود افزود: 28 قطعه زمین به مساحت 500 متر و 20 قطعه زمین به مساحت 1000 تا 3 هزار متر جهت پروژه سوهان استان قم در نظر گرفته‌شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار