استاندار قم اکتشاف و تکمیل فرآوری معادن منطقه پلنگ دره را مورداشاره قرار داد و گفت: مانع اکتشاف شدن به صلاح نبوده و فعلا مسئله اکتشاف معادن در منطقه پلنگ دره بلامانع است.
کد خبر: ۷۵۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶ 12 June 2019

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اکتشاف و تکمیل فرآوری معادن در منطقه پلنگ دره را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مانع اکتشاف شدن به صلاح نبوده و فعلا مسئله اکتشاف معادن در منطقه پلنگ دره بلامانع است.

استاندار قم با اشاره به احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان اظهار داشت: مسئولان مربوطه حتماً در رابطه با مکان‌هایی که برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی مشخص‌شده مطالعاتی داشته‌اند و در این رابطه اهمیت سنجی شده است، البته باید دید سرمایه‌گذار مایل به سرمایه‌گذاری هست یا نه؟ و آیا می‌توان جذب سرمایه داشت و اقدام به سرمایه‌گذاری کرد؟

وی با تأکید بر اینکه باید احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان اهمیت سنجی می‌شده گفت: باید مسئولان مربوطه یک پیش‌بینی و برآورد نسبتاً دقیقی برای احداث بیش از 94 مگاوات انرژی خورشیدی در 190 هکتار در استان داشته باشند.

سرمست افزود: هدف‌گذاری برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی را تصویب می‌کنیم اما هرکدام که دلایل توجیهی نداشته باشند باید از برنامه‌ها حذف‌شده و مجدد تعیین تکلیف شوند.

استاندار قم در مورد تأمین 20 درصد از برق ادارات توسط انرژِی خورشیدی نیز گفت: باید از خود ادارات استفاده از انرژی خورشیدی شروع شود تا این کار فرهنگ‌سازی شده و نهادینه شود.

وی از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش یک پروژه اقتصاد مقاومتی است که به بهبود فضای کسب‌وکار می‌تواند کمک کند.

استاندار قم توسعه بازار تولیدات استان را ضروری دانست و خطاب به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در زمینه بازار و تجارت کار بسیاری دارید و باید این بخش را سازمان صمت تقویت کند، در این زمینه حتماً باید از اتاق بازرگانی، تشکل‌های صنفی و بازرگانی و اتاق اصناف کمک گرفته و در برنامه‌های خود بیاورید.

سرمست افزود: علاوه بر تشکل‌های صنفی و بازرگانی در استان باید از تشکل‌های مرکزی نیز در سطح کشور استفاده کنید تا در معرفی محصولات استان موفقیت کسب کنید.

وی با تأکید بر پرهیز از موازی کاری و لزوم هم‌افزایی در امور اضافه کرد: همه برنامه‌ها گامی برای عملیاتی شدن مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی بوده و تا زمانی که مصوبات عملیاتی نشده‌اند این مصوبات چندان اهمیتی ندارند زیرا در صورت عملیاتی شدن می‌توان در مورد عملکرد دستگاه‌های اجرایی تصمیم‌گیری کرد.

استاندار قم ادامه داد: از معاونان استانداری انتظار داریم که نظارت‌های لازم را روی برنامه‌ها داشته باشند و به‌صورت فصلی از پیشرفت برنامه‌ها را گزارش دهند و در صورت نیاز از برخی پروژه‌ها هم باید بازدید میدانی داشته باشیم و دقیقه نودی نباشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار