استاندار قم با انتقاد از فعالیت بی‌ضابطه اصناف بدون پروانه کسب در قم گفت: قانون ممنوعیت استفاده از عناوین بیگانه در طول ۲۳ سال گذشته اجرایی نشده است.
کد خبر: ۷۵۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸ 12 June 2019

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در سالن جلسات ساختمان اداری حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با انتقاد از روند توسعه استفاده از عناوین بیگانه در سطح مراکز تجاری استان اظهار داشت: قانون ممنوعیت استفاده از عناوین بیگانه در طول 23 سال گذشته اجرایی نشده است.

استاندار قم با اشاره به عواقب استفاده نکردن از قانون عدم استفاده از عناوین بیگانه خاطرنشان کرد: عدم اجرایی این قانون در طول بیش از دو دهه گذشته باید به‌درستی در سطح استان بررسی شود.

سرمست تصریح کرد: برداشتن تابلوهای فروشگاه به‌صورت قهری به‌هیچ‌عنوان پسندیده نبوده و حقوق مکتسبه افراد نادیده گرفته می‌شود، اطلاع‌رسانی درستی از عدم استفاده از اسامی بیگانه در استان قم صورت نگرفته است.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای کامل قانون ممنوعیت استفاده از عناوین بیگانه ابراز کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید شمای کلی از عدم اجرای این قانون در استان قم را احصا کند.

استاندار قم با بیان عوامل عدم اجرای قانون ممنوعیت استفاده از اسامی بیگانه گفت: خلأهای قانونی عدم اجرای قانون ممنوعیت استفاده از اسامی بیگانه باید توسط گروهی احصا و راهکارهای اجرایی آن به‌درستی مشخص و احصا شود.

سرمست تصریح کرد: برخی از واژگانی که توسط فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در بین مردم پیشنهادشده مورد استقبال قرار نگرفته و مردم نسبت به استفاده از واژگان رایج بیگانه تمایل بیشتری دارند.

وی خاطرنشان کرد: ضمانت اجرای قانون ممنوعیت استفاده از عناوین بیگانه باید به‌درستی در شرایط معیشتی حاکم بر جامعه اندیشیده شده و نسبت به اجرای دقیق آن هزینه و فایده درستی صورت بگیرد.

استاندار قم با انتقاد از فعالیت بی‌ضابطه اصناف بدون پروانه کسب در قم اظهار داشت: در استان قم 8 هزار واحد صنفی بدون پروانه مشغول فعالیت هستند.

سرمست تصریح کرد: زمینه‌های فرهنگی، خلأهای قانونی موجود و ضمانت‌های اجرایی، اجرای قانون ممنوعیت عدم استفاده از عناوین بیگانه باید به‌درستی توسط دستگاه‌های متولی استان مشخص شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار