استاندار:
استاندار قم گفت: مدیریت استان حمایت کامل خود را از خیرین مدرسه ساز در دستور کار دارد و معاون عمرانی استانداری نیز در این زمینه ماموریت دارد تا در زمینه تسهیل فعالیت خیرین اقدام کند.
کد خبر: ۷۵۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۷ 21 June 2019

 

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با بیان ضرورت توزیع متوازن و عادلانه فضاهای آموزشی در استان، بر استفاده از ظرفیت های قانونی جهت تسهیل برنامه های خیرین تاکید کرد.

وی با اشاره به ثمرات فعالیت خیرین در حوزه های مختلف، اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز نقش مهمی در توسعه فضای آموزشی در استان قم دارند.

سرمست، سیاست های توسعه محور قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: مسئولان استان با استفاده از ظرفیت های قانون و در چارچوب های تعریف شده مساعدت لازم را در اجرایی شدن برنامه های خیرین در استان صورت دهند.

وی با تاکید بر توفیق خدمت در کنار خیرین به مردم قم، خاطرنشان کرد: تکلیف مدیران در برابر نیت خیر این افراد آماده سازی بستر های لازم در راستای ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی است.

در پایان این جشنواره که در اردوگاه ملاصدرا اداره کل آموزش و پرورش استان در بخش کهک قم ترتیب یافت، از سید محمود برقعی از خیرین برجسته و پدر شهید سید مهدی برقعی توسط استاندار قم قدردانی شد.

همچنین در حاشیه این جشنواره استاندار قم از نمایشگاه های صنایع دستی، سوغات و آداب و رسوم اقوام ایرانی و تولیدات دانش آموزی هنرستان های استان قم بازدید نمود.

کهک از بخش های پنجگانه قم در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم قرار دارد.

اهتمام جدی مسئولان برای تحقق چشم انداز ایجاد پوشش گیاهی در ۹۰۰ هکتار از اراضی بیابانی

استاندار قم همچنین در حاشیه حضور در مناطق بیابانی بخش جعفرآباد قم و بازدید از طرح های بیابان زدایی این منطقه با اشاره به برنامه ریزی ها برای ایجاد پوشش گیاهی در ۹۰۰ هکتار از اراضی بیابانی، خواستار اهتمام جدی مسئولان برای تحقق این چشم انداز در سال جاری شد.

سرمت ضمن بازدید از گونه های گیاهی کاشته شده در این مناطق، اظهار کرد: اعتبارات تخصیص داده شده در سالهای گذشته زمینه اجرای این طرح در قم را فراهم نموده است و امروز شاهد رشد گونه های گیاهی کم آب بر در کانون های بیابانی قم هستیم.

وی کاشت گونه های مختلف گیاهان در مناطق بیابانی را یکی از راهکارهای جلوگیری از بیابان زایی و مقابله با ریزگردها دانست و اضافه کرد: برنامه استان قم پوشش ۹۰۰ هکتاری این مناطق با گیاهان مقاوم به کم آبی و مناسب با اقلیم بیابانی قم در سال جاری است که تلاش جدی متولیان این امر برای تحقق چشم انداز تعیین شده را می طلبد.

وی اهتمام مدیریت کلان استان را حفظ پوشش گیاهی در مناطق مختلف قم عنوان کرد و گفت: با توجه به نزدیکی اراضی بیابانی به شهر قم، ضروری است تا با کاشت گیاهان در این بیابان ها از ایجاد پدیده گرد و غبار پیشگیری کنیم.

استاندار قم همچنین به اجرای طرح های آبخیزداری در سال گذشته در مناطق بالادست استان قم اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۲۲ میلیارد ریال و در سال جاری نیز تاکنون ۲۲۰ میلیارد در این حوزه تخصیص داده شده است.

وی با تاکید بر برنامه دولت در اجرای طرح های مقابله با بیابان زایی در کشور، تصریح کرد: استان قم در مقایسه با کشور و اهداف طرح موفقیت های خوبی کسب نموده است.

در این طرح که با هدف کاشت گونه های گیاهی مقاوم به کم آبی و سازگار با اقلیم قم، اجرا می شود، ضمن ایجاد پوشش گیاهی جهت مقابله با پدیده گرد وغبار، مراتع و چراگاه های استان نیز تقویت می شود.

بخش جعفرآباد در فاصله حدود ۳۵ کیلومتری مرکز شهر قم قرار دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار