معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه آمار بازدیدکنندگان از موزه در قم رشد ۹ درصدی داشته است، گفت: ۱۳ هزار شی‌ء تاریخی در استان قم وجود دارد.
کد خبر: ۷۵۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۹ 21 June 2019

به گزارش تابناک قم، شاهین ایل‌بیگی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه، بیشترین حجم کار میراث فرهنگی را رسیدگی و حفاظت از آثار تاریخی استان عنوان کرد و اظهار داشت: در استان قم حدود 400 آثار تاریخی ثبت‌شده ملی داریم که شامل حرم کریمه اهل‌بیت(س)، مساجد و تکایا و.. می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم با بیان اینکه استان قم در حال حاضر فاقد موزه باستان‌شناسی است، گفت: نیاز است تا آثار تاریخی و باستانی استان به معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شود و از آن‌ها نگه‌داری کنیم.

وی از وجود 13 هزارشی تاریخی در استان خبر داد و ابراز کرد: یکی از عمده‌ترین کارهای میراث فرهنگی ایجاد فضاهای موزه‌ای در استان است، با هماهنگی‌های انجام‌شده با میراث فرهنگی در تلاشیم مخزن امن نگهداری اشیاء تاریخی با زیربنای بیش از 700 مترمربع طبق شاخص‌های ارزیابی میراث فرهنگی مرکز به بهره‌برداری برسانیم.

ایل‌بیگی پور عنوان کرد: در حوزه ساماندهی و مستندسازی اشیاء تاریخی 1180 شی‌ء تاریخی را توانستیم ساماندهی کنیم، در سال 96، حدود 470 شی‌ء ساماندهی و مستندسازی شده است و درمجموع شاهد رشد دو برابری بوده‌ایم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم با اشاره به مرمت اشیای تاریخی در استان اظهار داشت: برنامه سال گذشته مرمت 30 شی‌ء تاریخی در استان بود اما در سال 97، توانستیم 100 شی‌ء تاریخی را مرمت کنیم. مرمت تیمچه قم تأمین اعتبارشده و قابل‌اجرا است، مرمت خانه ملاصدرا هم به اتمام رسیده است.

ایل‌بیگی پور با اشاره به اینکه آمار بازدیدکنندگان از موزه در قم رشد 9 درصدی داشته است، ابراز کرد: در حوزه معاونت میراث فرهنگی تلاش کرده ایم در ده شاخص صد در صد افزایش عملکرد داشته باشیم، همچنین آنچه به‌عنوان هدف‌گذاری معاونت میراث فرهنگی در نظر گرفته‌شده بود رشد قابل‌توجهی در سال 97 داشته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار