دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: حضور روحانیون در مدارس باعث کیفیت بخشی برنامه های آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۷۵۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۲ 23 June 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار معاون پرورشی و فرهنگی استان بوشهر با اشاره به همکاری های مشترک موسسه فرهنگی انوار طه در اعزام مبلغان مذهبی به مدارس استان بوشهر اظهارکرد: توسعه و گسترش این حضور می تواند نقش بسزایی در تربیت نیروی انسانی مؤمن و متعهد به نظام و انقلاب داشته باشد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه های مشترک همکاری با آموزش پرورش ادامه داد: حضور روحانیون در مدارس و ارتباط موثر با معلمان و دانش آموزان می تواند در کیفیت بخشی برنامه های حوزه و آموزش و پرورش مفید واقع شود.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه، توسعه همکاری دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش را فرصت مغتنمی برای شکوفایی اندیشه های دینی و معرفتی دانش آموزان و معلمان توصیف کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم این ظرفیت را با همدلی و جدّیّت و همکاری در مدارس گسترش دهیم.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:ارائه طرحی جامع در زمینه روحانيون عرصه تبليغ در آموزش و پرورش باید در راس تصمیم گیرهای کلان حوزه باشد و با تعیین ساز و کارهای مناسب در تعامل با آموزش و پرورش، زمینه حضور موثر و کاربردی حوزویان در برنامه‌ریزیهای ستادی و نیز در بدنه آموزش و پرورش فراهم گردد که در این خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی و تعیین محتوای دروس وارد شده و دهها عرصه دیگر، جهت تحقق سند تحول بنیادین، رسالت حوزه در قبال این وزارتخانه را سنگین تر می کند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: حوزه می تواند کمک کار خوبی برای آموزش و پرورش در زمینه تالیف کتب درسی باشد ، اقدامات خوب آموزش و پرورش در خصوص تغییر کتب درسی قابل تقدیر است، اما در زمینه کتاب های تعلیمات دینی باید به نکات جدی تری توجه داشت.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تأکید کرد: دانش آموزان ما پس از فراغت از تحصیل باید دوره ای فشرده از معارف اعتقادی را آموخته باشند، پیچیده بودن مباحث تعلیمات دینی در مدارس، به دلیل عدم کشش لازم، موجب می شود جاذبه لازم میان دانش‌ آموز و کتاب وجود نداشته با شد، آنچه موجب ماندگاری مطالب در اذهان کودکان و نوجوانان می شود، استفاده از هنر نگارش خوب و طراحی مناسب کتاب های درسی است.

در ابتدای این دیدار سیروس فتحی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گزارشی از اجرای طرح روحانیون "موسسه انوار طه "ارائه کرد و از برنامه ریزی، حمایت و اعزام منظم و موفق روحانیون این موسسه تحت اشراف آیت الله حسینی بوشهری قدر دانی نمود.

لازم به ذکر است از سال 93 تاکنون موسسه فرهنگی انوار طه تحت اشراف آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری هرساله به منظور آشنایی دانش آموزان با مسایل دینی ،احکام شرعی ،پاسخ به سئوالات دانش آموزان و نیازهای روز مخاطبان با اعزام مبلغان تخصصی به مدارس، فضایی علمی،پرشور و با نشاط را برای دانش آموزان فراهم ساخته اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار