مردم همیشه درصحنه و انقلابی شهر مقدس قم، این بار میزبان پیکر هفت ستاره عاشق و دلداده‌ای هستند که تا ابد در نگین انگشتری این شهر خواهند درخشید و عطر حضورشان در کوچه‌پس‌کوچه‌های این شهر خواهد پیچید.
کد خبر: ۷۵۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۲ 30 June 2019

به گزارش تابناک قم، دوباره حال و هوای شهر کربلایی شده و رایحه خوش عطر شهادت در محله‌های شهر قم طنین‌انداز شده است، دوباره عطر عاشقی در بین مردمی که قدرشناس عزیزانی بوده که از جان به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه انسانی برای امنیت آن‌ها گذشته‌اند پیچیده است.

مردم همیشه درصحنه و انقلابی شهر مقدس قم، این بار میزبان پیکر هفت ستاره عاشق و دلداده‌ای هستند که تا ابد در نگین انگشتری این شهر خواهند درخشید و عطر حضورشان در کوچه‌پس‌کوچه‌های این شهر خواهد پیچید.

زن و مردم، پیر و جوان این بار هم آمده‌اند بر سر و سینه‌زنان در سالروز شهادت مولا و سرور خود و رئیس مکتب فقه شیعه، هفت ستاره درخشان اما گمنام را که تنها پلاک و تکه استخوانی از آن‌ها به یادگار مانده را به آرامگاه ابدی‌شان مشایعت کنند، در حرم کریمه اهل‌بیت(س) مراسم وداعی برپاشده و بعد از اقامه نماز میت بر پیکر این شهدا، هر کس بر سر پیکر شهیدی نشسته و در حال نجوا با شهیدی است.

بازگشت شهدای گمنام تسکین دل‌های بی‌قرار مادران شهدای مفقودالاثر‌ است که چشم‌انتظاری‌شان به پایان رسیده است. مادرانی که صبر و استقامت حضرت زینب(س) الگوی همیشگی این مادران در لحظه‌لحظه‌های فراقشان بوده است.

پیکر مطهر و پاک این شهدا برای مادرانی پیرو فرتوت آورده شده که پس از سال‌ها دوری و صبوری منتظر خبری از فرزند دلبند و جگرگوشه‌شان بودند، مادری که بیش از 31 سال است منتظر شنیدن یک خبر از فرزند خود بوده و امروز پس از تحمل سال‌ها دوری و رنج هجران به یک استخوان و پلاک رسیده است.

همه آمده‌اند؛ عده‌ای با در دست داشتن شاخه‌های گل و فارغ از گرایشات سیاسی و علیرغم وجود مشکلات اقتصادی آمده‌اند وعده‌ای هم دلیل آمدنشان را تجدید میثاقی دوباره با خون شهدا و مقام عظمی ولایت و آرمان‌های انقلاب می‌دانند.

پسر نوجوانی که پیرهن مشکی بر تن کرده و آرام‌آرام بر سینه‌اش می‌زند، درحالی‌که قطرات اشک را از گوشه چشمانش پاک می‌کند و خود را وامدار شهدا می‌داند تا پیرمردی که به‌سختی و با کمک عصا قدم برمی‌دارد و از صبر و تحمل خانواده‌های شهدا می‌گوید.

این پیرمرد مهربان از سال‌ها رنجی که خانواده‌های شهدا کشیده‌اند و از اینکه باید قدردان خانواده‌های این شهدا باشیم می‌گوید و خود و جوانان را به شرمنده نشدن در برابر شهدا توصیه می‌کند.

آن‌طرف‌تر خانم جوانی را می‌بینم که اشک‌ریزان، زمزمه‌هایی با شهدا دارد؛ با او که هم‌صحبت می‌شوم، می‌فهمم از دامان مادران شهدا تربیت‌شده و خود خواهر شهید است. وی تنها همه را به پایمال نکردن خون شهدا توصیه می‌کند.

بعد از اقامه نماز تابوت‌های این شهدا بر دستان مردم قدرشناس شهر تشییع و نوای«لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است»، «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» و «کجایید ای شهیدان خدایی» بدرقه کننده این شهیدان تا میدان جانبازان این شهر بود تا در 4 نقطه شهر به خاک سپرده شوند.

سلام خدا به همه شهدای گمنامی که امروز زائر آن‌ها بانوی پهلو شکسته و مادر سادات حضرت زهرا(س) است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار