تولیت حرم حضرت معصومه(س):
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه دشمنان به دنبال تخریب چهره قم هستند گفت: اکنون در ظاهر برخی آتش‌بیار معرکه شده‌اند درحالی‌که دست‌های دیگری در کار است، ما باید در دو جبهه کار کنیم جبهه نخست افرادی که دست آن‌ها پشت پرده است و جبهه دوم نیز افرادی که جوزده شده و مقصران اصلی نیستند.
کد خبر: ۷۶۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱ 07 July 2019

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی شنبه شب در گردهمایی آمران به معروف و ضابطان تیپ مستقل امام صادق (ع) افزود: مطالبه اهل‌بیت (ع) مبنی بر حرم بودن قم برای اهل‌بیت (ع) است و این مطالبه متدینین و مردم اصیل قم نیز محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر فردی طالب ناهنجاری در قم باشد یا قمی نیست یا مورد غضب قرار گرفته است؛ مردم اصیل قم و اهل‌بیت (ع) خواستار امر به معروف و نهی از منکر هستند چراکه مردم نگران خانواده‌های خود هستند و اهل‌بیت (ع) نیز بارها به موضوع امر به معروف تاکید داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در برخورد با افراد باید متفاوت عمل کنیم، تصریح کرد: دشمنان دین و انقلاب به واسطه برخی در داخل به دنبال نیروگیری از مساجد هستند به همین علت نیروی انتظامی باید با این افراد برخورد شدید داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهر مقدس قم حرم اهل‌بیت (ع) است، اظهار کرد: اینکه برخی از معصومین (ع) تاکنون به قم نیامده‌اند اما این شهر را حرم خود می‌دانند نشان می‌دهد که معناهای مختلفی در حرم بودن قم نهفته است.

امام جمعه قم اضافه کرد: حرم بودن قم به قبل از ورود حضرت معصومه (س) بر می‌گردد و باید بگوییم که قم امانتی در اختیار قمی‌هاست که در طول تاریخ به شکل‌های مختلفی این امانت حفظ و گاهی هم مورد تعرض قرار گرفته است

سعیدی ادامه داد: جهت تکوینی حرم بودن قم دست خداوند متعال است اما از نظر تشریعی قم در اختیار مردم است و اگر شئون این شهر مورد توجه قرار نگیرد قم از جایگاه اصلی خود دور خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از حریم حرم‌های مطهر بر عهده مردم است، مطرح کرد: قم حجتی برای همه مردم است و اگر ما به دنبال این هستیم که کاری را در قم انجام دهیم باید به دنبال حفظ جایگاه این شهر باشیم؛ میراث‌داری از شهر مقدس قم برای این است که نسل‌های آینده نیز از این میراث بهره‌مند شوند.

وی دستاوردهای جبهه مقاومت در کشورهای مختلف را از برکات شهر مقدس قم دانست و گفت: عناوین قم سوری و ساختگی نیست و اگر طهارت قم از این شهر گرفته شود بسیار خطرناک است.

دشمن برای تخریب چهره قم برنامه ریزی کرده است

فرمانده تیپ مستقل امام صادق (ع) نیز در این گردهمایی، حفظ نظام اسلامی را یکی از مهم‌ترین نکات مورد تاکید امام خمینی (ره) دانست و اظهار کرد: به گفته ایشان حفظ نظام اوجب واجبات است و بر اساس این اندیشه فکری، حکومتی و سیاسی ایشان در مرحله نخست حفظ حکومت اسلامی کاری حاشیه‌ای نیست و اینکه حفظ مبانی امام برای حفظ افراد و تشکیلات نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عزت‌الله معتمد هدف نخست حکومت اسلامی را پیاده‌سازی آموزه‌های اسلامی برشمرد و افزود: حفظ نظام به معنای حفظ افراد و تشکل‌ها نیست درحالی‌که اگر هدف حفظ اشخاص و تشکل‌ها بود امام نباید مقابل امثال بنی‌صدرها ایستدگی می‌کرد.

وی بر لزوم حفظ چهره مکتب، ارزش‌ها و احکام دینی تاکید کرد و گفت: همانطور که امام حفظ اسلام را حفظ حکومت اسلامی می‌دانستند ما نیز باید برای حفظ اسلام، حکومت اسلامی خود را حفظ کنیم، انبیای الهی نیز از صدر عالم تاکنون برای برپایی دین و حکومت الهی بر روی این کره خاکی حضور یافته‌اند.

وی ادامه داد: امروز به خواست و اراده دشمن برخی از افراد معلوم‌الحال که تکلیف آن‌ها نسبت به مردم اصیل قم مشخص است به دنبال رفتارهایی هستند که در شأن قم نیست.

وی با تاکید بر اینکه پایگاه انقلاب و مدینه‌الامام قم است، تصریح کرد: دشمن برای تخریب این شهر مقدس برنامه‌ریزی کرده تا بتواند در کل کشور به این هدف برسد هر چند این آرزو را به‌گور خواهد برد اما ما باید هشیار و مراقب توطئه دشمن باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار