حادثه آتش سوزی که از شامگاه دوشنبه 31 تیر در بخشی از ارتفاعات شهرستان ممسنی آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۷۶۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ 23 July 2019

تابناک فارس به نقل ا ایسنا:مدیرکل منابع طبیعی استان فارس سه‌شنبه اول مرداد به خبرنگاران گفت: آتش سوزی در ارتفاعات شهرستان ممسنی از ساعت 22 شامگاه دوشنبه 31 تیر آغاز شده بود و هنوز مهار نشده است.

شهرام منتصری ادامه داد: در این حادثه ابتدا بخش‌هایی از مناطق هرایرز و تنگ بوان واقع در شهرستان ممسنی، درگیر آتش شده و با توجه به وزش بادهای گرم و صعب العبور بودن منطقه، به سرعت بخش‌هایی از مناطق چشمه انجیر، آهنگاه و دشت گل آن شهرستان را درگیر کرد.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم با مدیریت بحران استانداری برای اعزام نیرو توسط بالگرد انجام شده و اکنون هم با اعزام یک فروند بالگرد به منطقه، کار انتقال و هلی‌برن نیروها به ارتفاعات در حال انجام است.

منتصری اضافه کرد: در این عملیات مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، نیروهای ادارات مختلف شهرستان، فرمانداری و بخشداری‌ها، نیروهای سپاه، بسیج، هلال احمر و نیروهای محلی به کمک نیروهای منابع طبیعی آمده و در منطقه حضور دارند.

مدیرکل منابع طبیعی فارس خاطرنشان کرد: عملیات گسترده اطفاء حریق در ارتفاعات و نواحی اطراف منطقه با سرعت در حال انجام است.

منتصری با بیان اینکه اکنون آتش سوزی کنترل شده و در بعضی مناطق نیروها موفق به مهار حریق شده‌اند، گفت: اطلاعات دقیق از علت و خسارت‌های وارده بعد از ارزیابی کارشناسی، اعلام خواهد شد.

 شهرستان ممسنی از توابع استان فارس به شمار می‌رود که بخش مهمی از منابع طبیعی شامل مراتع و جنگل‌های این استان در آن شهرستان قرار دارد. ارتفاعات شهرستان ممسنی مملو از گونه‌های ارزشمند جنگلی نظیر بلوط، بادام کوهی، بنه، کیکم، انواع گون و همچنین گونه‌های زیاد و با ارزش گیاهان دارویی است.

 

برچسب ها: حریق ، ممسنی ، منابع طبیعی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار