نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از خشک کردن برخی باغات شهر گفت: برخی از باغات قم را در داخل شهر اجازه کشاورزی نمی‌دهیم و یا مزارع را خشک می‌کنیم به این دلیل که آب نداریم از آن‌طرف به دنبال ایجاد پارک جنگلی ۱۰۰۰ هکتاری هستیم.
کد خبر: ۷۶۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۵ 29 July 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد درباره وضعیت چاه‌های غیرمجاز استان اظهار داشت: آب و هوای استان قم از شرایط خاصی برخوردار است و نباید بین کسانی که در این شهر اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند تبعیض قائل شد.

وی ادامه داد: عده‌ای هستند که دستشان به‌جایی می‌رسد و مشکل تأمین آب برای باغاتشان ندارند اما عده‌ای هم باغشان خشک‌ شده است حال اگر فردی چاه غیرمجازی حفر کرده حسابش فرق می‌کند اما اگر بیابان برهوتی را آباد کرده همان ملک را می‌توان به مزایده گذاشت و فرد خاطی را جریمه کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از خشک کردن برخی باغات قم گفت: برخی از باغات قم را در داخل شهر اجازه کشاورزی نمی‌دهیم و یا مزارع را خشک می‌کنیم به این دلیل که آب نداریم، از آن‌طرف به دنبال ایجاد پارک جنگلی 1000 هکتاری هستیم در حالی‌که باید بین نیازها و منابع تعادل ایجاد کنیم و حرکت یک بام و دو هوا کار درستی نیست که در استان انجام می‌شود.

استاندار قم نیز در این جلسه نظارت و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: چگونگی اجرایی شدن ردیف‌های متفرقه در بودجه کشوری و همچنین ارائه یک لیست درباره میزان و نحوه استفاده از این ردیف‌ها از جمله راه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها هستند.
بهرام سرمست افزود: با ارزیابی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی می‌توان از فرصت‌های جدید و ظرفیت‌های بالقوه‌ای که دستگاه‌های اجرایی دارند استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه برای کلیت استان نیاز داریم از پتانسیل نمایندگان استان در مجلس استفاده کنیم گفت: هر دستگاه متولی پیگیری ذاتی خودش است و بیشترین پیگیری را خود دستگاه‌ها باید داشته باشند، همچنین کمک نمایندگان به پیشبرد اهداف استان در زمینه‌های مختلف مثمرثمر خواهد بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار