معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: با اتمام عملیات بتن‌ریزی عرشه‌های پل روگذر تقاطع میدان ولی‌عصر(عج) و جمع‌آوری سازه‌های نگه دارنده قالب‌های بتن‌ریزی، مسیر ترافیکی در اطراف این میدان به حالت قبل بر می‌گردد.
کد خبر: ۷۶۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۵ 01 August 2019

به گزارش تابناک قم، علیرضا قاری قرآن با اعلام این خبر افزود: عملیات عمرانی تقاطع غیر همسطح میدان ولی عصر(عج) با هدف تسهیل در عبور و مرور وسائط نقلیه و بهبود وضعیت ترافیک در این میدان به ویژه در ایام و مناسبت‌های ویژه از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ آغاز شده و تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی در خصوص انجام عملیات عمرانی این پروژه گفت: به علت نیاز عملیات عمرانی به ایجاد سازه‌های نگهدارنده قالب‌ها و بتن‌ریزی سطح عرشه این تقاطع، محور ترافیکی اطراف میدان ولی عصر(عج) از نیمه دوم سال ۱۳۹۷ مسدود شده بود که با اتمام این مرحله از پروژه و جمع‌آوری سازه‌های نگهدارنده، این مسیر بازگشایی شده و زیربار ترافیک خواهد رفت.

قاری قرآن پروژه تقاطع غیر همسطح میدان ولی‌عصر(عج) قم را شامل دو پل در روی سطح میدان تشریح کرد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، بزرگراه امام علی(ع) به صورت مستقیم به بلوار خلیج فارس متصل خواهد شد و علاوه بر آن حلقه ترافیکی سوم شهر قم به صورت مستقیم از میدان مرجعیت تا بزرگراه امام علی(ع) نیز تکمیل خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ایستگاه مترو میدان ولی عصر(عج) که در سطح زیرین این میدان واقع شده است را از ویژگی‌های این پروژه دانست و گفت: به همین دلیل اجرای این طرح به صورت روگذر بوده است که برای نخستین بار در شهر قم به اجرا در آمده است.

وی همچنین در تشریح ابعاد فنی این پروژه گفت: ارتفاع بتن‌ریزی برخی از عرشه‌های این تقاطع حدود ۲۶ متر بوده و همچنین طول دهانه‌های بتن‌ریزی نیز نزدیک به ۱۵۰ متر است که این شرایط در نوع خود خاص و منحصر به فرد کرده است.

قاری قرآن اعتبار اجرایی این پروژه را بالغ بر ۴۶۰ میلیارد ریال عنوان نمود و گفت: پیش‌بینی می‌گردد تا پایان سال شاهد بهره‌برداری کامل این تقاطع باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار