شورای فرهنگ عمومی استان قم در نشست رسمی خود تشکیل شورای تعالی مساجد به صورت موقت با دبیری اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم و ریاست آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم را تصویب کرد.
کد خبر: ۷۶۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۹ 01 August 2019

به گزارش تابناک قم، نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم امشب در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم طی سخنانی در این نشست، با اشاره به اینکه عملکرد دستگاه‌ها در حوزه حجاب و عفاف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: اگر دستگاه و مجموعه‌ای فعالیتی در این حوزه داشته باید به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی منعکس کند تا بتوانیم جمع‌بندی مطلوبی از عملکردها داشته باشیم و اثربخشی عملکردها را نیز مشخص کنیم.

سید موسی حسینی کاشانی از تشکیل قرارگاه 19 دی به‌منظور پیگیری مباحث مرتبط با حجاب و عفاف یاد کرد و افزود: در این قرارگاه به ریاست آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و نماینده ولی‌فقیه در استان قم عملکردها دستگاه‌ها به صورت مستقیم با حضور مسئولان ارشد استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به طرح تحول اجتماعی مسجدمحور توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی درحال دنبال شدن است، تصریح کرد: برای اینکه این طرح بتواند به مرحله اجرا برسد مجموعه‌های مختلف باید مشارکت داشته باشند.

همچنین، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به برخی از ظرفیت‌ها و ویژگی‌های استان قم اظهار کرد: انجام امور مختلف در این شهر از دقت بالایی برخوردار است؛ ما باید با تدبیر، ملایمت و روحیه جهادی کارها را دنبال کنیم هر چند معنای کار جهادی به معنای عجله کردن در امور نیست بلکه به معنای استفاده از تمام ظرفیت‌ها و داشتن نگاه جامع است.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی با تاکید بر اینکه در امور مرتبط با مساجد نمی‌توان با رویکردهای حاکمیتی وارد شد، اضافه کرد: برای ساماندهی امور مساجد شورایی نیاز است تا در این شوراها رفع اختلاف‌ها و برخی مشکلات دنبال شود.

در این نشست، تشکیل شورای تعالی مساجد به صورت موقت با دبیری اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم و به ریاست آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم به تصویب رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد جمکران، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، احمد امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس، نصرت‌الله لطفی جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده نیروی انتظامی استان قم و جمعی دیگر از مسئولان و مدیران ارشد استان قم در این نشست شورای فرهنگ عمومی حضور داشتند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار