مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت آب و فاضلاب استان قم به صورت ویدئو کنفرانس به ریاست گیاهی معاون منابع انسانی و پشتیبانی آبفای کشور برگزار و صورت‌های مالی سال 97 این شرکت تصویب شد.
کد خبر: ۷۶۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰ 06 August 2019

به گزارش تابناک قم، معاون منابع انسانی و پشتیبانی آبفای کشور در این جلسه در سخنانی ضمن قدردانی از تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب در راستای خدمت به مردم، اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته آبفای استان قم در بخش‌های پژوهش و آموزش قابل تقدیر دانست.

رضا گیاهی همچنین بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و توسعه در درآمدهای آبفا با استفاده از روش‌های نوین جذب منابع تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد سال 97 این شرکت پرداخت و اجرا و توسعه بیش از 31 کیلومتر طرح‌های توزیع آب شهری، یکسان‌سازی کیفیت آب در کل شهر با تغییرات انجام شده در خروجی مخازن سالاریه و دو برادران و تکمیل 90 درصد زون های فشاری داخل شهر و 100 درصد در پردیسان را از جمله اقدامات سال گذشته آبفای قم برشمرد.

وی بهینه‌سازی فشار شبکه در سطح شهر با تنظیم فشارشکن‌ها، بهسازی 6 حلقه چاه، اجرای برنامه ایمنی آب برای شهر قم، اجرای بیش از 58 شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب، عقد 5 فقره قرارداد به مبلغ 105میلیارد ریال برای بازسازی تجهیزات و ابنیه تصفیه‌خانه فاضلاب شماره دو قم، عقد قرارداد واگذاری پساب به شهرداری قم به میزان 4/5 میلیون مترمکعب در سال را از دیگر فعالیت‌های سال گذشته شرکت آب و فاضلاب استان ذکر کرد.

علی جان صادق پور با اشاره به برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب در خصوص بازچرخوانی و استفاده از پساب در مجتمع‌های مسکونی گفت: بر اساس تصویب هیئت‌مدیره شرکت، مشترکینی که از آب خاکستری استفاده کنند برای آن‌ها 20 درصد تخفیف در فاضلاب بها محاسبه و یک انشعاب عمومی نیز به این مجتمع‌ها رایگان واگذار می‌شود.

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش تلفات و جلوگیری از هدر رفت اشاره و اظهار کرد: تعویض 7312 دستگاه کنتورهای خراب مشترکین، شناسایی و تبدیل 568 فقره انشعابات غیرمجاز به مجاز، نصب 19 دستگاه فلومتر در شبکه تأمین و توزیع، پیمایش و تعیین تکلیف قطعی 2650 اشتراک با مصرف علی‌الحساب و تست 2531 مشترک خانگی با میانگین مصرف ماهیانه کمتر از 5 مترمکعب در ماه از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین پیمایش انشعابات و مصارف کارواش‌ها، تالارها، رستوران‌ها، هتل‌های استان، شناسایی و رفع 909 فقره انشعاب غیرمجاز و دستکاری و اخذ جرائم مربوطه، نصب 4600 عدد پرلاتور و شیر اهرمی در ادارات و مدارس، نشت یابی 243 کیلومتر از شبکه توزیع و دبی سنجی کنتورهای اقطار بالا را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در راستای کاهش تلفات و جلوگیری از هدر رفت آب ذکر کرد.

صادق پور در ادامه با اشاره به توجه ویژه شرکت آب و فاضلاب به اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی خاطرنشان کرد: بیش از 16 طرح تحقیقاتی و پژوهشی سال گذشته در شرکت آب و فاضلاب استان قم به مرحله اجرا رسیده است.

وی پروژه بومی‌سازی طراحی و ساخت اسکروپمپ‌ فاضلابی را از جمله این پروژه‌ها برشمرد و اظهار داشت: این پروژه ضمن جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور، کاهش هزینه‌های بهره‌برداری و نگهداری و سهولت دسترسی به قطعات یدکی را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به طرح حمایت آبفای قم از تولید داخلی مواد منعقد کننده پلی کلراید آلومینیوم یادآور شد: این مواد در زلال سازی و تصفیه آب و فاضلاب و همچنین در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی کاربرد دارد و با کیفیت بسیار بالاتر از محصولات وارداتی در توسط کارشناسان این شرکت ثبت اختراع شده است.

گفتنی است در پایان صورت‌های مالی سال 97 شرکت آب و فاضلاب استان قم با گزارش مقبول حسابرسی به تصویب مجمع رسید و بازرس و حسابرس قانونی سال 98 نیز تعیین شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار