به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار جمعی از اصحاب رسانه قم از دو کارخانه شرکت فولاد غرب آسیا و شرکت صنعت ورق آرین پاژ قم بازدید به عمل آوردند.
کد خبر: ۷۶۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵ 06 August 2019

به گزارش تابناک قم، به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار جمعی از اصحاب رسانه قم از دو کارخانه شرکت فولاد غرب آسیا و شرکت صنعت ورق آرین پاژ قم بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا با بیان اینکه این شرکت رتبه دوم فولاد نورد در استان قم را داراست، اظهار داشت: ظرفیت اسمی این کارخانه تولید 500 هزار تن فولاد در سال است.

ابوذر ندیمی بخش عمده خرید این کارخانه را از طریق بورس عنوان کرد و گفت: روزانه حدود 1700 تن مواد اولیه در کارخانه فولاد غرب آسیا تخلیه و 1700 تن نیز بارگیری می‌شود.

وی فولاد را یکی از اصلی‌ترین منابع صادراتی دانست و افزود: این محصول را می‌توان به دوازده کشور جهان صادر کرد اما به دلیل مشکلاتی که وجود دارد هم‌اکنون به پنج کشور منطقه صادرات داریم.

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا بیان کرد: کف تولید فولاد در این کارخانه 30 هزار تن است و پتانسیل تولید 40 هزار تن را نیز داریم.

در بازدید از شرکت صنعت ورق آرین پاژ نیز مدیرعامل این شرکت اظهار داشت: این مجموعه در سال 84 ثبت و کلنگ احداث آن بر زمین زده شد و در سال 89 نیز به بهره‌برداری رسید. اما در سال 94 بنا به دلایل بسیاری شرکت صنعت ورق آرین پاژ به حالت تعطیلی درآمد و مجدد این کارخانه احیاء و در حال حاضر به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

یارجانی با تأکید بر اینکه این شرکت در حوزه‌های مختلف صادرات، خودکفایی و اشتغال رشد قابل‌توجهی داشته است، خاطرنشان کرد: این مجموعه نخستین صادرکننده ورق‌های فولادی در استان قم بوده است.

وی از تولید ورق‌های فولاد با استانداردهای جهانی در این کارخانه خبر داد و گفت: متأسفانه تعریف درستی از تولید در کشور وجود ندارد درحالی‌که هدف اصلی در دنیا تولید محور است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار